اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یافته‎های اولیه بنیاد «فیفا» در مورد انتخابات افغانستان:

صندوق‎های 118 محل رأی‎گیری با تقلب پر شده است

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) اعلام کرد که بر اساس یافته‌های این بنیاد در دور دوم انتخابات افغانستان، صندوق‌های 118 محل رأی‌گیری با تقلب پر شده است.

صندوق‎های 118 محل رأی‎گیری با تقلب پر شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «نادر نادری» رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان(فیفا) امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری در کابل، اظهار داشت: در دور دوم انتخابات این کشور، صندوق‎های 118 محل رای‎گیری با تقلب پر شده است.

وی افزود: گزارش این نهاد که بر اساس نظارت از 70 درصد مراکز رای‎گیری در 34 ولایت افغانستان تهیه شده است، نشان می‎دهد: 177 محل رای‎گیری در نقاط مختلف این کشور، از جمله در ولایت‎هایی مانند « لوگر»، «ننگرهار»، «هرات»، «پروان»، «لغمان»، «کنر»، «بدخشان» و «غور» بر اساس تهدیدهای امنیتی در روز انتخابات مسدود بوده است.

در این گزارش از دخالت مقام‎های دولتی و زورمندان محلی نیز به عنوان تقلب‎های انتخاباتی نام برده شده است.

بر اساس یافته‎های اولیه این نهاد در 114 محل رای‎گیری، مردان به جای زنان رای داده‌اند همچنین در 377 محل دیگر نیز به افراد زیر سن قانونی اجازه رای‌گیری داده شده است.

کمبود برگه‎های رای در 368 مرکز رای‎گیری از مشکلات دیگری بوده که در گزارش فیفا به آن اشاره شده است.

این در حالی است که شکایت‎هایی از سوی ناظران 2 کاندیدای رقیب ریاست جمهوری افغانستان، «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» نیز در مورد وجود تقلب در دور دوم انتخابات این کشور در کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول