اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان:

شکست‌های پی در پی طالبان آنان را به گروهی مافیایی تبدیل کرده است

سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان با اشاره به اختلافات درونی طالبان، آنان را به گروهی مافیایی تشبیه کرد.

شکست‌های پی در پی طالبان آنان را به گروهی مافیایی تبدیل کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالحسیب صدیقی»، سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان امروز در یک نشست خبری اظهار داشت که شکست‌های پی در پی طالبان آنان را به گروهی مافیایی تبدیل کرده است.

به گفته صدیقی، شکست‌های پی در پی طالبان در یک مدت کوتاه در مقابل نیروهای امنیتی افغان در این کشور سبب چند دستگی و اختلال در سطح رهبری آنان شده است.

وی افزود: ممکن است که طالبان حضور فیزیکی در افغانستان داشته باشد، اما متحمل شدن چندین شکست در مدت زمانی محدود، آنان را تضعیف کرده است.

وی تصریح کرد: طالبان امروز به یک گروه مافیایی تبدیل شده و بخاطر منفعت مالی و منافع شخصی خود مبارزه می‎کنند.

صدیقی می‎گوید: ناکام شدن در برابر نیروهای امنیتی افغان آنان را مجبور به آدم‎ربایی، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان در این کشور کرده است.

سخنگوی امنیت ملی گفت که در جریان تأمین امنیت دور دوم انتخابات، 64 عملیات انجام داده است که دست‌آورد خوبی داشت و بسیاری از شبکه‎های آنان نابود شدند.

این مقام امنیتی افغان گفت که پس از دور اول انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی افغانستان تا دور دوم انتخابات حدود 473 برنامه انتحاری و انفجاری تروریست‎ها خنثی شده است.

پیش از این نیز، «رحمت الله نبیل» رئیس امنیت ملی افغانستان گفته بود که اختلافات درونی و شکست پی در پی آنان سبب ضعف و ناتوانی طالبان در مقابل نیروهای امنیتی افغان شده است.

این درحالی است که نیروهای امنیتی افغانستان توانستند، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را با وجود تهدیداتی که از سوی شبه‎نظامیان طالبان صورت گرفته بود، تأمین امنیت کنند.

انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان، بین 2 کاندیدای پیشتاز ریاست جمهوری «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» در 24 خرداد برگزار شد.

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری در 31 تیرماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول