اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر خارجه سابق طالبان:

«ملا عمر» همچنان رهبر طالبان است/ آماده میانجیگری بین طالبان و دولت جدید هستم

وزیر خارجه سابق دولت طالبان گفت: در صورت خواست و اراده دولت آینده افغانستان برای مصالحه، وی آماده میانجیگری بین طالبان و دولت جدید است.

«ملا عمر» همچنان رهبر طالبان است/ آماده میانجیگری بین طالبان و دولت جدید هستم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «وکیل‎احمد متوکل» وزیر خارجه طالبان در زمان تسلط بر افغانستان طی مصاحبه با پایگاه خبری «ویوز اروند(views around)» اظهار داشت: آماده میانجیگری بین طالبان و دولت آینده افغانستان برای برقراری صلح در این کشور هستیم.

وی افزود: اگر دولت آینده افغانستان اراده واقعی برای برقراری صلح داشته باشد وی می‎تواند بین دولت جدید و گروه طالبان میانجیگری کند.

وی با اشاره به ناکارآمدی مذاکرات پیشین تصریح کرد: در گذشته فضای مناسبی برای مذاکره وجود نداشت و برخی مشکلات جزئی منجر به تعطیلی دفتر سیاسی طالبان در قطر شد.

متوکل با رد شایعات مطرح شده در خصوص بروز اختلافات درونی و احتمال فروپاشی سازمان طالبان و عدم رهبری «ملا عمر» گفت: گروه‌های مختلف با تفکرات مختلفی در حال انجام عملیات در افغانستان هستند اما همه آنها هنوز هم ملاعمر را به عنوان رهبر خود قبول دارند.

این مقام پیشین طالبان در حالی از آمادگی برای میانجیگری برای آغاز گفت‎وگوهای صلح میان طالبان و دولت افغانستان سخن گفت که چندی پیش «آغاجان معتصم» فرمانده دیگر طالبان نیز در این مورد اعلام آمادگی کرده بود.

قرار است دولت آینده افغانستان تا 2 ماه دیگر توسط یکی از 2 کاندیدای اصلی انتخابات ریاست جمهوری زمام قدرت را در این کشور به دست گیرد.

این کاندیداها اعلام کرده‎اند که در صورت پیروزی، گفت‎وگوهای صلح با طالبان را آغاز کرده و امنیت و ثبات را در این کشور تأمین خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول