اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم/ گفت‌وگوی خبرنگاران با ظریف در هواپیما وزیر خارجه در پرواز به سمت وین در حالی که مشغول خواندن مقاله تعدادی از علمای قم درباره فتوای مقام معظم رهبری بود، گفت: برای ما فتوای مقام معظم رهبری در ممنوعیت استفاده، تولید و به کارگیری سلاح هسته‌ای از همه چیز عینی تر است.
۱۳۹۳-۳-۲۶ ۱۷:۰۸ http://fna.ir/
0

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به وین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در هواپیما و در مسیر وین برای حضور در پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه ١+٥ وقتی که مشغول مطالعه مطلبی در لپ تاپش بود سوژه عکاسان و فیلمبردارن شد و وقتی که از او پرسیده شد چه چیزی مطالعه می کنید؟ گفت: یکسری از علمای قم مقاله ای را نوشته اند در خصوص اینکه مبنای فقهی فتوای مقام معظم رهبری به فتاوای شیخ طوسی در هزار سال پیش مبنی بر حرمت استفاده از سلاح برمی گردد که یکی از دوستان این مقاله را ترجمه کرده و مشغول مطالعه آن هستم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکایی ها درباره فتوا تضمین عینی می خواهند، پاسخ داد: تضمین عینی هر کسی مربوط به خودش است. برای ما فتوای مقام معظم رهبری در ممنوعیت استفاده، تولید و به کارگیری سلاح هسته ای از همه چیز عینی تر است.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار فارس درباره اینکه آیا از امروز نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع هسته ای شروع می شود؟ عنوان کرد: امروز یقینا نگارش شروع نمی شود، به شرط چاقو.

رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در خصوص اینکه آیا اینکه ناهار کاری با خانم اشتون دارید به خاطر تماشای بازی فوتبال امشب ( ایران و نیجریه) است؟ عنوان کرد: خیر؛ به این خاطر که بعد از آن مذاکره سه جانبه ای بین ایران ، آمریکا و خانم اشتون بعد از ناهار کاری و قبل از بازی فوتبال برگزار می شود.

وی در پیش بینی از بازی امشب فوتبال ایران و نیجریه؟ گفت: ما می بریم.

به گزارش خبرنگار فارس، ظریف و کاترین اشتون ساعت ١٣ به وقت وین (١٥:٣٠) به وقت تهران در خصوص زمان برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و ١+٥ و انجام هماهنگی ها بر سر میز ناهار در محل دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین به گفتگو می پردازند.

انتهای پیام/

دانلود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول