اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابراز نگرانی کری و لاوروف از اوضاع عراق و اوکراین

وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا نسبت به بی‌ثباتی جدی اوضاع در عراق ابراز نگرانی کرده و خواستار تلاش بین المللی برای آغاز گفت‌وگوهای ملی با شرکت همه گروه‌های قومی و مذهبی در این کشور شدند.

ابراز نگرانی کری و لاوروف از اوضاع عراق و اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزرای خارجه روسیه و آمریکا شب گذشته در جریان مذاکراتی تلفنی از بی ثباتی جدی اوضاع در عراق که در نتیجه اقدامات تروریست‌های گروه داعش (دولت اسلامی عراق و شام) بوجود آمده ، بشدت ابراز نگرانی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «در جریان این مذاکرات لاوروف و کری بر ضرورت تلاش‌های مضاعف بین المللی برای سازماندهی گفت‌وگوهای ملی با شرکت همه گروه‌های قومی و مذهبی و همه مناطق عراق با هدف ایجاد وحدت ملی و برقراری ثبات در این کشور تاکید کردند.»

بر اساس این اطلاعات، در جریان این مذاکرات وزرای خارجه روسیه و آمریکا همچنین مسئله پایان عملیات خارج سازی تسلیحات شیمیایی از سوریه را بررسی کرده و بر ادامه تلاش‌های دوجانبه برای موفقت آمیز پایان یافتن ماموریت انهدام این سلاح‌ها و همچنین حل و فصل مناقشه به درازا کشیده شده در سوریه تاکید کردند.

همچنین طرفین در این تماس در مورد تحولات اخیر در اوکراین گفت‌وگو کرده‌اند. بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، کری ضمن هشدار نسبت به همکاری مسکو با استقلال‌طلبان، از اوضاع این کشور ابراز نگرانی کرده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول