اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سازمان ملل هشدار داد:

سایه‌مرگ بر سر 50.000 کودک سودانی

سازمان‌ملل متحد در گزارشی اعلام کرد، اگر به بحران انسانی حاکم بر سودان جنوبی توجهی نشود، تا پایان سال 50 هزار کودک خواند مُرد.

سایه‌مرگ بر سر 50.000 کودک سودانی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه مصری «الاهرام»، سازمان ملل متحد امروز شنبه ضمن ابراز نگرانی از شرایط انسانی سودان جنوبی، از احتمال مرگ 50 هزار کودک در اثر گرسنگی و بیماری خبر داد.

بر اساس این گزارش، «توبی لنتسر»، مشاور ارشد دبیرکل سازمان ملل در امور سودان جنوبی، ضمن اعلام نیاز به بیش از یک میلیارد دلار برای جلوگیری از فاجعه انسانی در این کشور گفت: «در صورت عدم کمک به سه میلیون و هشتصد هزار شهروند گرسنه سودان جنوبی، 50 هزار کودک از این جمعیت تا پایان امسال خواهند مرد.»

وی افزود: با توجه به شروع فصل بارندگی در سودان جنوبی، شرایط روز به روز وخیم‌تر می‌شود و مردم عملاً در میان گل و لای زندگی می کنند.

«لنتسر» به شرایط بهداشتی این کشور نیز اشاره کرد و افزود: «پس از شیوع وبا، مالاریا نیز به مشکلات کودکانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند اضافه شده، امروز میلیون ها نفر در سودان جنوبی به کمک‌های بهداشتی فوری، غذا، آب سالم و سرپناه نیاز دارند.»

سودان جنوبی که عنوان جوان‌ترین کشور جهان را یدک می‌کشد، سه سال پیش و پس از سال‌ها جنگ داخلی، از سودان جدا شد. این کشور دارای ذخائر غنی نفت و جنگل‌های پرباران است.

پس از استقلال از سودان، اختلافات میان رئیس جمهور و نخست وزیر دولت نوپای سودان جنوبی باعث کشیده شدن کشور به جنگ داخلی و کشته شدن بسیاری از مردم شد. هم اکنون بیش از 94 هزار نفر از ترس شروع دوباره درگیری‌های فرقه‌ای و از دست دادن جان خود، در اردوگاه‌های تحت حفاظت صلح‌بانان سازمان ملل سکونت دارند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول