اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/103

وزیر بهداشت افغانستان: تا پایان رای‌گیری 109 کشته و زخمی به بیمارستان‌ انتقال یافتند

وزیر بهداشت افغانستان پس از پایان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که تا پایان امروز 10 کشته و 99 زخمی به بیمارستان‎های این کشور انتقال یافتند.

وزیر بهداشت افغانستان: تا پایان رای‌گیری 109 کشته و زخمی به بیمارستان‌ انتقال یافتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «ثریا دلیل» وزیر بهداشت افغانستان امروز (شنبه) پس از پایان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به خبرنگاران گفت که امروز 10 کشته و 99 زخمی به بیمارستان‎ها منتقل شدند.

دلیل افزود: کشته و زخمی‌هایی که به بیمارستان‎ها منتقل شده‎اند بیشتر از ولایت‎های «فاریاب»، «کنر»، «ننگرهار» و «لغمان» بوده است.

این در حالی است که «محمدعمر داودزی» وزیر  کشور افغانستان نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که تهدیدات امنیتی در دور دوم انتخابات به مراتب از دور اول بیشتر بود، اما دشمنان افغانستان پیش از رسیدن به اهداف خود دستگیر و برنامه‎های آنان خنثی شد.

داودزی افزود: مجموع حملات امروز طالبان در سراسر افغانستان شامل حملات کوچک و بمب‌های مغناطیسی بود که میزان آن‎ها تا ساعت 14 به 150 مورد رسید.

با این حال، وزارت کشور افغانستان لحظاتی پیش با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته بیش از 73 شبه‎نظامی طالبان توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کشته و 75 نفر دیگر زخمی شدند، همچنین 10 شبه نظامی نیز دستگیر شدند.

بر اساس اطلاعیه وزارت کشور افغانستان، 62 حلقه مین نیز از ولایت‎های «قندز»، «تخار»، «غزنی»، «فاریاب»، «سرپل»، «قندهار»، «زابل»، «اروزگان»، «میدان وردک»، «لوگر»، «خوست»، «پکتیکا»، «پکتیا» و «هرات» کشف و خنثی شده است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز شنبه بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» برگزار شد و نتیجه نهایی آن در 31 تیر ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول