اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/100

نماینده مردم قندهار در پارلمان: برای خلاصی از شر خارجی‌ها رای دادیم

نماینده مردم قندهار در پارلمان افغانستان با اشاره به مشارکت شهروندان این ولایت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: مردم قندهار برای نجات افغانستان از دست خارجی‎ها رای دادند.

نماینده مردم قندهار در پارلمان: برای خلاصی از شر خارجی‌ها رای دادیم

«شکیبا هاشمی» نماینده مردم «قندهار» در پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با اشاره به مشارکت شهروندان این ولایت در انتخابات اظهار داشت: وی و تمام مردم قندهار برای نجات افغانستان از دست خارجی‎ها رأی دادند.

هاشمی افزود: طی چند روز گذشته با سفر به ولایت قندهار، شهروندان را برای مشارکت در انتخابات تشویق و اعلام کرده که باید برای نجات افغانستان از دست کشورهای خارجی و حاکم شدن بر سرنوشت خویش همچنین برون رفت از فقر اقتصادی و ناامنی‎های موجود رأی دهند.

وی تأکید کرد: ساکنان ولایت قندهار امروز در پای صندوق‎های رأی حاضر شدند و از حق رأی خود برای ثبات آینده این کشور و تعیین سرنوشت خود استفاده کردند.

به گفته هاشمی، آن‎ها در تمام مراکز اخذ رأی صفوف طولانی تشکیل دادند و با وجود امکان برخی تهدیدها از حق رای خود صرف نظر نکردند.

عضو پارلمان افغانستان در ادامه تأکید کرد: با آنکه شهروندان ولایت قندهار بصورت گسترده در انتخابات شرکت کردند اما کمبود تعرفه‎های رای در این ولایت سبب رأی ندادن برخی از شهروندان شد.

شکیبا هاشمی تصریح کرد: در 14 مرکز اخذ رأی در قندهار تعرفه‎های رای ساعت 11:30 دقیقه صبح به اتمام رسید و تا ساعاتی پیش نیز تعرفه انتخاباتی به این مراکز ارسال نشده بود.

وی ادامه داد: شهروندان ولایت قندهار حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند و حتی از مراکزی که تعرفه‎های رای در آنجا به اتمام رسیده بود به مراکز دیگر اخذ رای رفتند.

هاشمی همچنین در مورد تقلب و تخلفات انتخاباتی در این ولایت اظهار داشت: مقامات ولایت قندهار شاهد انجام تقلب نبوده‌ و این در جریان شمارش آرا مشخص خواهد شد.

ولایت قندهار در جنوب افغانستان به مرکزیت شهر قندهار است و در سال 2006 میلادی جمعیت آن 450 هزار و 300 نفر شمارش شده که بیشتر ساکنان آن را قوم «پشتون» تشکیل می‎دهد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول