اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

شروع اجلاس «جی ۷۷+چین» در بولیوی

اجلاس «جی ۷۷+چین» در بولیوی با سخنرانی دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس‌جمهور بولیوی آغاز می‌شود.

شروع اجلاس «جی ۷۷+چین» در بولیوی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، از مقامات برجسته سیاسی حاضر در اجلاس«جی 77+چین» که امروز شنبه در بولیوی برگزار می‌شود، می‌توان به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، «رائول کاسترو» رئیس جمهور کوبا، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور، «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه، «هوراسیو کارتس» رئیس جمهور پاراگوئه، «اویانته اومالا» رئیس جمهور پرو، «خوزه موخیکا» رئیس جمهور اروگوئه، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران اشاره کرد.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: «میشل باچلت» رئیس جمهور شیلی، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل و «خوان مانوئل سانتوس» در این اجلاس حضور ندارند. همچنین «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در این اجلاس حاضر نشده و از طرف وی «زو چن» معاون کنگره خلق ملی حضور می‌یابد.

«آماندا داویلا»، وزیر ارتباطات بولیوی در سخنانی اعلام کرد: از موضوعات مورد بحث در اجلاس «جی 77 + چین» مبارزه با فقر و گرسنگی، برطرف کردن مشکلات اقتصادی، تجاری و نابرابری‌های اجتماعی، همکاری و حفاظت از محیط زیست در بسیاری از کشورهای دنیا طی سال‌های آینده و هدف اصلی این گروه رسیدگی به وضعیت کشورهای در حال توسعه می‌باشد.

قبل از شروع این اجلاس در شهر «سانتا کروز» نشستی با حضور بخش‌های اجتماعی حامی دولت بولیوی و چند تن از رهبران آمریکای لاتین برگزار می‌شود.

جی 77 در ژوئن سال 1964 با امضای بیانیه مشترک هفتاد و هفت کشور در حال توسعه، در خاتمه اولین نشست کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) در ژنو تاسیس شد.

جی 77 بزرگترین سازمان بین دولتی کشورهای در حال توسعه در سازمان ملل است و هم اکنون 132 کشور در این گروه عضویت دارند اما هنوز با همان نام اولیه شناخته می‌شود. دوره ریاست در جی 77 یک ساله است و مورالس رئیس جمهوری بولیوی ریاست این گروه را از دی ماه سال گذشته عهده‌دار شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول