اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

مشاور مفتی مصر در گفت‌وگو با فارس:

«داعش» دستاویزی برای دخالت خارجی در عراق و سوریه است

مشاور مفتی مصر تاکید کرد آنچه گروه تروریستی «داعش» خوانده می‌شود، تنها دستاویزی برای دخالت خارجی در عراق و سوریه است.

«داعش» دستاویزی برای دخالت خارجی در عراق و سوریه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، این اواخر گروه تروریستی «داعش» که از چند سال پیش در عراق و سپس سوریه ظهور کرده بود، بسیاری از نگاه‌های منطقه‌ای و بین المللی را به خود جلب کردI، به ویژه پس از عملیات‌های اخیر این گروه در عراق و اعلام علنی و آشکار اهداف خود مبنی بر تصرف مناطق و شهرهای مختلف عراق جهت تشکیل امارت اسلامی مورد نظر خویش در آنها، نگرانی‌های بسیاری را در کشورهای منطقه به وجود آورد.

در این ارتباط «ابراهیم نجم»، مشاور مفتی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تصریح کرد که گروه تروریستی داعش با اندیشه‌های افراط گرایانه خود بسیاری از جوانان را تحت عنوان دین گمراه کرد و امارتی که تلاش دارد آن را بنا کند، چیزی جز تحریف دین و نابودی کشورها و ریختن خون مردم نیست.

نجم افزود: داعش و دیگر گروه‌های تندرو و افراطی در فهم و دریافت شریعت دچار اشتباه شده و راه را به خطا رفتند. آنها در واقع از این متون و نصوص برای توجیه اقدامات جنایتکارانه خود استفاده می‌کنند و از ارتکاب هیچ جنایتی واهمه ندارند.

وی با تاکید بر حرام بودن خون‌هایی که این گروه و دیگر گروه‌های تروریستی مسلح در کشورهای مختلف بر زمین می‌ریزند و موجب تحریف و تخریب وجهه اسلام می‌شوند، تصریح کرد: باید با چنین افکار و اندیشه‌های ویرانگر و مخرب مقابله شود.

نجم تاکید کرد: اقدامات و جنایت‌هایی که داعش در عراق و سوریه و کشورهای دیگر دست به آن می‌زند، تنها به سود دشمنان اسلام است و نابودی و ویرانی کشورهای عربی و اسلامی را در بر دارد و بهانه و دستاویزی به دست بیگانگان می‌دهد تا در منطقه و کشورهای آن دخالت کنند.

از سوی دیگر «محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف مصر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد که داعش هیچ‌گاه یکباره و بدون حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نمی‌تواند، در منطقه ظاهر شود، طرف‌هایی که هیچ‌گاه نمی‌خواهند، وحدت اسلامی و عربی و امنیت منطقه محقق شود، چون این عوامل را به زیان منافع خود می‌بینند.

جمعه تاکید کرد که این طرف‌ها در حمایت از این گروه‌های دچار اشتباه شدند، به ویژه آنکه این گروه‌ها دین را پوششی برای توجیه جنایات خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول