اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان/۷۸

سخنگوی والی خوست: حضور زنان پای صندوق‎های رأی فراتر از انتظار است

سخنگوی والی خوست با اشاره به اینکه در این ولایت هیچ مرکز رأی‌گیری تعطیل وجود ندارد، گفت: حضور زنان در پای صندوق‌های رأی بیش از انتظار مقامات این ولایت بوده و زنان در حال استفاده از حق رأی خود هستند.

سخنگوی والی خوست: حضور زنان پای صندوق‎های رأی فراتر از انتظار است

«مبارزمحمد زدران» سخنگوی والی خوست در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل با اشاره به آغاز روند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهار داشت: در این ولایت هیچ مرکز رأی‌گیری تعطیل وجود ندارد.

به گفته وی، در ولایت خوست که تا چندی پیش یکی از ولایت‎های ناامن افغانستان بود، حدود 184 مرکز رأی‎گیری وجود دارد که تمام این مراکز به روی رأی‌دهندگان باز است.

زدران افزود: نیروهای امنیتی، دفاعی و اطلاعاتی افغان پیش از برگزاری انتخابات، امنیت تمامی مراکز این ولایت را تأمین کرده و مراکز رأی‎دهی را تحت نظارت امنیتی گرفته‎اند.

به گفته وی، این ولایت هم‎اکنون تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد که همین امر سبب افزایش اعتماد شهروندان به انتخابات شده است.

سخنگوی والی خوست در ادامه با اشاره به حضور شهروندان این ولایت اظهار داشت: مردم همانند دور نخست، از انتخابات استقبال کرده و در مراکز رأی‎دهی حضور دارند.

وی تأکید کرد: حضور زنان در پای صندوق‎های رأی بیش از انتظار مقامات این ولایت بوده و اکثر زنان این ولایت در حال استفاده از حق رأی خود هستند.

ولایت خوست یکی از ولایت‎های جنوبی افغانستان است که در سال 1954 میلادی در مرز این کشور با پاکستان ایجاد شد و اکثر ساکنان آن را قوم «پشتون» تشکیل می‎دهند البته اقوام «تاجیک»، «هزاره» و «هندو» نیز در این ولایت زندگی می‎کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول