اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گاز پروم: دوشنبه آخرین مهلت اوکراین برای بازپرداخت بدهی گازی/ در صورت عدم پرداخت گاز اوکراین قطع می‌شود

رئیس شرکت گازپروم روسیه گفت مهلت بازپرداخت بدهی گازی اوکراین ساعت 10 صبح روز دوشنبه، 26 خرداد ماه به پایان می‌رسد و اگر تا این ساعت پولی به حساب آنها واریز نشود، گاز اوکراین قطع خواهد شد.

گاز پروم: دوشنبه آخرین مهلت اوکراین برای بازپرداخت بدهی گازی/ در صورت عدم پرداخت گاز اوکراین قطع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «دمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه شب گذشته اعلام کرد که ادامه مذاکرات بین مقامات مسکو و کی‌یف در خصوص حل و فصل اختلافات گازی تنها به مواضع طرف اوکراینی بستگی خواهد داشت.

پسکوف گفت: «روسیه حداکثر انعطاف پذیری را در مذاکرات گازی از خود نشان داده است که از جمله آن اظهارات رئیس‌جمهوری در این رابطه است. ولی متاسفانه همتایان اوکراینی ما در عمل تمایلی برای ادامه مذاکرات و رسیدن به توافق در این زمینه از خود نشان نمی دهند.»

وی یادآور شد که روز جمعه «آلکسی میلر» رئیس شرکت گازپروم مواضع روسیه را بطور دقیق و با جزییات کامل اعلام کرده است و اکنون این طرف اوکراینی است که باید تصمیم بگیرد که آیا واقعا مایل است مذاکره در این خصوص ادامه یابد یا خیر.

میلر روز گذشته در جمع خبرنگاران تاکید کرد که شرکت گازپروم بیش از این قصد ندارد زمان بازپرداخت بدهی‌های طرف اوکراینی را به تعویق بیاندازد. به گفته وی، آخرین مهلت پرداخت ساعت 10 صبح روز دوشنبه، 16 ژوئن (26 خرداد ماه) است که شرکت نفت و گاز اوکراین باید تا آن زمان مبلغ 1.952 میلیارد دلار به حساب شرکت گازپروم واریز کرده باشد. وی در عین حال تصریح کرد اگر پولی به حساب آنها واریز نشود، ارسال گاز به اوکراین نیز صفر خواهد شد.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین تایید کرد که روز جمعه در جریان مذاکرات تلفنی کوتاهی  بین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری جدید اوکراین، مشکل گازی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی از فاش کردن جزییات گفت‌وگوهای رهبران روسیه و اوکراین اجتناب ورزید.

پیش از این "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر موقت اوکراین روسیه را به شکست مذاکرات گازی بین دو کشور متهم کرده و گفته بود: «وزارت امور خارجه و وزارت انرژی و صنایع زغال سنگ اوکراین دستور یافته اند تا کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا را در جریان روند پیشرفت کم رنگ مذاکرات روسای شرکت‌های گازپروم و «نفت و گاز اوکراین» و وزرای انرژی روسیه و اوکراین با حضور نماینده اتحادیه اروپا قرار دهند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول