اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

معاون والی ولایت غزنی در گفت‌وگو با فارس:

اساتید گروگان گرفته شده همچنان در اسارت طالبان است

معاون والی ولایت غزنی با اشاره به تلاش‎های انجام شده برای آزادی اساتید دانشگاه قندهار از اسارت طالبان، اظهار داشت: تاکنون هیچ یک از آنان آزاد نشده‌اند و به نظر می‌رسد چند دستگی و اختلاف شدیدی میان طالبان در این خصوص وجود دارد.

اساتید گروگان گرفته شده همچنان در اسارت طالبان است

«محمدعلی احمدی»، معاون والی ولایت غزنی در جنوب افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت، اساتید و دانشجویان دانشگاه قندهار قصد داشتند با استفاده از ایام مرخصی به مناسبت برگزاری دور دوم انتخابات به خانه‎های خود در کابل برگردند؛ اما در مسیر شاهراه قندهار-کابل توسط طالبان از اتوبوس پیاده شده و به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند.

به گفته این مقام محلی در جریان تیراندازی طالبان با هدف توقف اتوبوس حامل این افراد، یکی از این اساتید زخمی و 2 نفر از آنان به همراه فرد زخمی‎شده در همان ابتدا رها شده‌اند تا وی را به یکی از بیمارستان‎های غزنی انتقال دهند.

چند دستگی و اختلاف در بین طالبان بر سر تصمیم رهایی افراد گروگان گرفته شده

احمدی با اشاره به این که قرار بود تا حوالی ساعت 10 پیش از ظهر دیروز(4 شنبه) این افراد آزاد شوند، اظهار داشت: طبق اطلاع دریافتی مقامات محلی غزنی در ارتباط به این موضوع، چند دستگی و اختلاف شدیدی بر سر تصمیم رهایی این افراد گروگان گرفته شده در بین طالبان مشاهده شده و این مسئله موجب عملی‎نشدن وعده طالبان در این مورد شده است.

کشتار و گروگان‎گیری اهداف انتخاباتی دارد

احمدی با یادآوری این نکته که تا برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تنها 2 روز فاصله داریم، اظهار داشت: کشتار و گروگان‎گیری، اهداف انتخاباتی دارد و طالبان قصد دارند با وحشت آفرینی بر نتایج حضور مردم تاثیرگذار باشند.

معاون والی غزنی، اما معتقد است: در پی این اقدامات طالبان، نه تنها میزان مشارکت مردم در انتخابات کاهش نخواهد یافت؛ بلکه مردم به منظور ناامیدکردن طالبان در دور دوم نیز با علاقه‎مندی عمیقی در انتخابات شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول