اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

همزمان با نمایشگاه بین‌المللی تهران صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه قرآن در 10 استان کشور با مشارکت دستگاه‌های قرآنی

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن در 10 استان کشور همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران، گفت: این نمایشگاه‌ها با مشارکت دستگاه‌های قرآنی برپا می‌شود و نماد اتحاد آنهاست.

برگزاری نمایشگاه قرآن در 10 استان کشور با مشارکت دستگاه‌های قرآنی

«علی‌اصغر امیرنیا» مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در ترویج امور قرآنی، اظهار داشت: یکی از وظایف ما در ماه نزول قرآن فعال کردن تمامی مؤسسات، دستگاه‌ها و ارگان‌هایی است که به نوعی به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازند تا از این طریق در این ماه مبارک نشاطی قرآنی در جامعه ایجاد کنیم.

راه‌اندازی ستاد «جشن رمضان» در معاونت قرآن و عترت

وی به راه‌اندازی ستاد «جشن رمضان» در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: قرآن، محور وحدت و هماهنگی بین مسلمانان است بر همین اساس شایسته است در ماه نزول کلام وحی پیوندی در بین دستگاه‌ها نیز ایجاد شود تا این هم‌افزایی در امور و اعتبارات قرآنی تجلی یابد و  فعالیت‌هایی در شأن قرآن کریم صورت پذیرد.

برپایی نمایشگاه قرآن در 10 استان کشور همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن

امیرنیا با بیان اینکه دستگاه‌های قرآنی برنامه‌های خود برای ماه رمضان را ابلاغ کردند، ادامه داد: با وجود اینکه برای ایجاد هماهنگی با دستگاه‌ها زمان را از دست داده‌ایم اما برگزاری جلسه مشترک با نهادهای قرآنی باعث شد که بتوانیم در 10 استان کشور فعالیت‌های قرآنی همچون برگزاری نمایشگاه قرآن را پیگیری کنیم.

وی در خصوص استان‌های برگزارکننده نمایشگاه قرآن خاطر نشان کرد: امسال همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران، نمایشگاهی در استان‌هایی همچون آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، مرکزی، گیلان، کرمان، زنجان، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، قم و فارس نیز برگزار می‌شود که در این نمایشگاه بخش فروشگاهی نیز در نظر گرفته شده است.

برپایی بخش فروشگاهی در نمایشگاه قرآن استانی

امیرنیا، بهره‌گیری از فضای نمایشگاه برای معرفی محصولات قرآنی را امری در راستای گسترش فرهنگ قرآنی عنوان کرد و بیان داشت: تهیه لوازمی که مردم را به درک مفاهیم قرآنی و تدبر در آیات الهی کمک کند می‌تواند سبب جریان‌سازی و ارتقای امور قرآنی شود به همین جهت در نمایشگاه‎های قرآن استانی در کنار بخش نمایشگاهی بخش فروشگاهی نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن در برخی استان‌ها، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه قرآن در برخی استان‌ها پیش‌زمینه برگزاری هفته‌های قرآنی است به همین جهت سعی داریم در این نمایشگاه‌ها علاوه بر شناسایی افراد و استان‌های فعال، برای برپایی امور قرآنی دیگر و تهیه اطلس قرآنی در استان‌ها نیز برنامه‌ریزی کنیم.

ارسال بسته آموزشی تدبر در قرآن به استان‌های مختلف کشور

وی، برگزاری محافل انس با قرآن و  ختم قرآن در یک روز را از مهم‌ترین برنامه‌های ماه رمضان عنوان کرد و گفت: مشارکت در طرح قرآنی 1448 و همچنین اعزام فعالان قرآنی به شهرهای مختلف در قالب طرح هجرت با هدف توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در بهار قرآن می‌تواند نقش مؤثری در گسترش فعالیت‌های قرآنی و ایجاد شور در بین مردم داشته باشد بر همین اساس سعی داریم با برنامه‌های متنوع افراد را جذب امور قرآنی کنیم.

امیرنیا با اشاره به تهیه بسته آموزشی تدبر در قرآن و ارسال آن به استان‌ها، تصریح کرد: امسال در ماه رمضان علاوه بر تقدیر و برجسته‌سازی نخبگان قرآنی و برگزاری مسابقات قرآن، از محافل قرآنی جذاب نیز حمایت خواهیم کرد.

تحقق مطالبه رهبری درخصوص تربیت حافظان قرآنی اصلی‌ترین محور فعالیت‌های ما است

وی با بیان اینکه محور اصلی فعالیت‌های ما در حوزه تبلیغ و ترویج معاونت قرآن وزارت ارشاد تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است، اظهار داشت: ما سعی داریم حافظانی که در آیات الهی تدبر می‌کنند تربیت کنیم تا از این طریق عمل به دستورات قرآن را در جامعه جاری و ساری کرده و در راستای تحقق منویات رهبری گامی مؤثر برداشته باشیم.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول