اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یک مقام وزارت دفاع افغانستان:

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در فضایی امن برگزار خواهد شد

یک مقام وزارت دفاع افغانستان با اشاره به آمادگی‎ نظامیان افغان برای تامین امنیت انتخابات در این کشور اظهار داشت: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در فضایی امن برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در فضایی امن برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «افضل امان» یک مقام وزارت دفاع افغانستان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در کابل اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان برای تامین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور آماده هستند و این انتخابات در فضای امن برگزار خواهد شد.

به گفته امان، ارتش ملی افغانستان از 30 اردیبهشت تا کنون در مناطق مختلف این کشور، عملیات‎هایی را جهت پاکسازی شبه‎نظامیان طالبان انجام داده است.

وی گفت: پس از دور اول انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان تا کنون ارتش با انجام 259 عملیات پاکسازی و 130 عملیات ویژه، تلفات سنگینی به شبه‎نظامیان طالبان وارد کرده‌اند.

مقام وزارت دفاع افغانستان افزود: ناکامی پی در پی تروریست‎ها در مقابل نیروهای امنیتی افغان در دور اول انتخابات این کشور، سبب شده تا آن‌ها کوشش بسیاری را برای اخلال دور دوم انتخابات انجام دهند اما نیروهای امنیتی افغان با توانایی بالا امنیت را تامین خواهند کرد.

با این حال، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته که بدلیل ناامنی در دور دوم انتخابات حدود 813 مرکز رای‌گیری در سراسر این کشور مسدود خواهند ماند.

قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» شنبه آینده برگزار شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول