اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنجمین دور مذاکرات روسیه، اوکراین و اروپا به دلیل عدم حضور نماینده مسکو برگزار نشد

پنجمین دور از مذاکرات 3 جانبه روسیه-اوکراین-اتحادیه اروپا در بروکسل برای حل مشکل بدهی گازی اوکراین به طرف روسی از عصر سه شنبه به ظهر چهارشنبه موکول شد، ولی طرفین بر ادامه مذاکرات تاکید دارند.

پنجمین دور مذاکرات روسیه، اوکراین و اروپا به دلیل عدم حضور نماینده مسکو برگزار نشد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، مذاکرات 3 جانبه روسیه-اوکراین-اتحادیه اروپا در بروکسل در خصوص مشکل گازی که قرار بود روز سه شنبه (راس ساعت 9.30 شب به وقت محلی) برگزار شود، به دلیل تاخیر هیئت نمایندگی روسیه برگزار نشده و به ظهر روز چهارشنبه ( امروز ساعت 11 صبح به وقت محلی) موکول شد.

«گوئنتر اوتینگر»، مسئول سیاست انرژی اتحادیه اروپا با اعلام این خبر، علت این تغییر زمان را تنها مسائل فنی و عدم هماهنگی در زمان انجام مذاکرات عنوان کرده و یادآور شد که هر دو طرف روسی و اوکراینی تمایل دارند تا مذاکرات تا رسیدن به نتیجه قابل قبول ادامه پیدا کند.

پیش از این اعلام شده بود که دور پنجم مذاکرات 3 جانبه روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا، عصر روز سه شنبه (10 ژوئن، 20 خرداد) برگزار خواهد شد. طرفین در نشست روز دوشنبه باز هم نتوانسته بودند به توافقی در مورد قیمت گاز دست یابند.

ضمن اینکه «آلکسی میلر» مدیر شرکت «گازپروم» روسیه نیز شب گذشته اعلام کرد که تصمیم گرفته شده تا مهلت زمان پیش پرداخت بهای گاز ارسالی به اوکراین تا روز دوشنبه، 16 ژوئن (26 خرداد) به تعویق انداخته شود.

«میلر» شب گذشته در جمع خبرنگاران در بروکسل اعلام کرد: طرف روسی برای نشان دادن حسن نیت و تمایل خویش برای حل و فصل اختلافات، همچنان به مذاکره با طرف اوکراینی که طی روزهای اخیر در بروکسل جریان دارد، ادامه می‌دهد و تا رسیدن به توافق طرفین، تصمیم گرفته است تا تاریخ اجرای پیش پرداخت بهای گاز روسیه به اوکراین را تا دوشنبه آینده (16 ژوئن) به تعویق بیاندازد تا مذاکرات به نتیجه برسد.»

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول