اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

درخواست مخالفان الجزایر برای تغییر مسالمت‌آمیز قدرت

دولت الجزایر اتهام حمایت از نیروهای ژنرال حفتر،فرمانده شورشی لیبی را رد کرد و در همین حال مخالفان الجزایری خواستار تغییر مسالمت آمیز قدرت در این کشور شدند.

درخواست مخالفان الجزایر برای تغییر مسالمت‌آمیز قدرت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «عبدالمالک سلال» نخست وزیر الجزایر تاکید کرد که ارتش این کشور هرگز در کشور های همجوار دخالت نمی کند مادامی که عبدالعزیز بوتفلیقه کشور را رهبری می کند.

سلال این اظهارات را در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مجلس امت الجزایر بیان کرد و گفت:این مساله در قانون اساسی الجزایر متقن است که ما در امور همسایگانمان دخالت نمی کنیم اما در مقابل و در نهایت از منافع ملت و دولت الجزایر هم شانه خالی نمی‌کنیم.

وی افزود:ما در امور دیگران دخالت نمی کنیم اما به کشورهای دوست و همجوار به قدر امکان کمک می کنیم اما در نهایت به طور نظامی در خارج از مرزهای الجزایر دخالتی نمی کنیم زیرا این از اصول کشور الجزایر نیست.

گزارش های خبری ادعا کردند که ارتش الجزایر علیه گروه های جهادی در لیبی وارد عملیات نظامی شده و به نیروهای ژنرال حفتر فرمانده شورشی لیبی کمک می‌کند.

از سوی دیگر مخالفان الجزایری از نظام حاکم بر این کشور خواستند با از دست ندادن فرصتی تاریخی دعوت ها برای ایجاد تغییرات مسالمت آمیز را قبول کنند.

سمینار انتقال دموکراتیک که دیروز سه شنبه در الجزیره با حضور احزاب و شخصیت های معارض و مقاماتی سابق از حکومت الجزایر برگزار شد این خواسته مخالفان را بار دیگر مطرح کرد.

در این سمینار سندی توافقی آماده شده که قرار است به نظام و جامعه الجزایری ارائه شود و در آن بر ادامه مبارزه برای تغییر واقعی تاکید شده است.

عبدالعزیز بوتفلیقه 77 ساله اخیرا توانست در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر با کسب 80 درصد آراء برای چهارمین بار پیاپی در انتخابات پیروز شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول