اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

دبیر شورای فرهنگ عمومی خبر داد

شورای فرهنگ عمومی مجری منشور توسعه فرهنگ قرآنی شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی از ابلاغ اجرای امور شورای توسعه و اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها به شورای فرهنگ عمومی خبر داد.

شورای فرهنگ عمومی مجری منشور توسعه فرهنگ قرآنی شد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، نشست اطلاع‌رسانی ابلاغ اجرای امور شورای توسعه به شورای فرهنگ عمومی که اخیراً از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته با حضور حجت‌الاسلام «سید‌حسین شاه‌مرادی» دبیر شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

بنا بر این گزارش در این نشست شاه‌مرادی با اشاره به ابلاغ پی‌گیری تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی به شورای فرهنگ عمومی گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت امور شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها به شورای فرهنگ عمومی ابلاغ شده است. البته این مصوبه مربوط به اکنون نیست و در تاریخ 17 بهمن‌ماه 1390 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و چون در آن زمان اجرایی نشده اکنون دوباره به شورای فرهنگ عمومی ابلاغ شده است.

تلاش ما هم‌افزایی دستگاه‌های قرآنی است

وی هم‌افزایی دستگاه‌های قرآنی برای اجرای کارهای بر زمین مانده را وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی در ابلاغیه جدید بیان کرد و گفت: در واقع ستادی تشکیل شده که مسئولیت آن بر عهده شورای فرهنگ عمومی است و همه نهادهای قرآنی زیر نظر آن کار می‌کنند. البته سعی ما جلوگیری از موازی‌کاری است تا فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی به خوبی در استان‌ها پیش برود.

کار‌های برزمین مانده را پی‌گیری می‌کنیم

دبیر شورای فرهنگ عمومی پرداختن به ترجمه، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم را یکی از این برنامه‌ها بیان کرد و گفت:‌ طی جلساتی که با نمایندگان دستگاه‌های قرآنی داشتیم قرار شد بیشتر به کار‌هایی که بر زمین مانده رسیدگی شود از این رو موضوعاتی مانند ترجمه، تفسیر، تدبر و مفاهیم قرآن کریم در دستور کار است و ما در شورای فرهنگ عمومی تلاش می‌کنیم تا این موضوعات در استان‌ها عملیاتی شوند.

آغاز برنامه‌ها از ماه مبارک رمضان

شاه‌مرادی اجرای برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان را از دیگر وظایف شورای فرهنگ عمومی طبق ابلاغیه جدید بیان کرد و گفت: اکنون که در آستان حلول ماه مبارک رمضان هستیم تلاش می‌کنیم فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها رونق بیشتری پیدا کنند. البته برنامه‌های ما فقط برای ماه رمضان نیست و برای کل سال برنامه داریم.

وی در خصوص جزئیات برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی گفت: طی جلساتی که برگزار شده محور برنامه‌ها موضوعاتی مانند تدبر،‌ تفسیر، مفاهیم قرآن و برنامه‌های قرآنی به زمین مانده است که طی روزهای آینده با نهایی شدن برنامه‌ها آنها را به اطلاع می‌رسانیم.

ما بازوی اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی هستیم

شاه‌مرادی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه اگر امور شورای توسعه در استان‌ها به شما واگذار شده وظیفه شورای توسعه چیست، گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی زیر نظر شورای عالی فرهنگی وظیفه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دارد و بازوی اجرایی آن شورای فرهنگ عمومی است که این برنامه‌ها را اجرا می‌کند و در واقع ما وظیفه اجرای اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی را بر عهده داریم. همچنین کار تخصیص اعتبارات قرآنی را هم شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌دهد و ما طبق وظایفمان بودجه دریافت می‌کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی از فعالیت همه نهاد‌های قرآنی کشور برای اجرای برنامه‌های قرآنی مشخص زیر نظر شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: در اجرای برنامه‌های قرآنی که جزئیات آن بعداً اعلام می‌شود نهاد‌هایی مانند؛ سازمان تبلیغات، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سازمان اوقاف، و نهاد‌های دیگر قرآنی ما را همراهی می‌کنند.

ایجاد وحدت بین دستگاه‌های قرآنی از اهداف ما است

شاه‌مرادی ایجاد وحدت و هم‌افزایی دستگاه‌های قرآنی را از برنامه‌های این شورا بیان کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت مسلمانان است و ما به عنوان شورای فرهنگ عمومی تلاش می‌کنیم تا با ایجاد وحدت و هم‌افزایی بین دستگاه‌های قرآنی حرکت آنها را سرعت داده و از موازی کاری‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول