اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

ضرغام خبر داد

مشارکت سازمان دارالقرآن در طرح 1448 با تربیت 60 هزار حافظ قرآن کریم

معاون آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به مشارکت این سازمان در طرح 1448، از تربیت 60 هزار حافظ موضوعی قرآن کریم در این طرح فراگیر خبر داد.

مشارکت سازمان دارالقرآن در طرح 1448 با تربیت 60 هزار حافظ قرآن کریم

«محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به مشارکت سازمان دارالقرآن در طرح قرآنی 1448، اظهار داشت: طرح قرآنی 1448 یکی از طرح‎‌هایی است که در تابستان هر سال با همکاری نهادهای قرآنی به همت شبکه قرآن و معارف سیما برگزار می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال این طرح به حفظ موضوعی قرآن کریم اختصاص یافته است.

تربیت 60 هزار حافظ موضوعی قرآن در نیمه اول سال جاری

وی با اشاره به تربیت 60 هزار نفر برای شرکت در طرح 1448، خاطر نشان کرد: سال گذشته طرح 1447 به حفظ جزء 29 قرآن اختصاص داشت به همین منظور سازمان دارالقرآن 21 حافظ یک جزء قرآن تربیت کرد تا بتوانند در این طرح فراگیر شرکت کنند که امسال در نظر داریم با برگزاری کلاس‌های متنوع 60 هزار نفر را برای شرکت در آزمون طرح قرآنی 1448 آماده کنیم.

ضرغام با بیان اینکه طرح فراگیر 1448 با 76 موضوع از جمله خودباوری، الگو شناسی، قرآن باوری و دشواری‌های زندگی در دو بخش «باورها و رفتارها» برگزار می‌شود، گفت: هدف اصلی این طرح انس با قرآن و حفظ آیات الهی است که برای تحقق این اهداف نیز قرار است برای نخستین بار آزمونی در 14 شهریورماه برگزار شود که در این آزمون 60 سؤال کتبی و تستی در نظر گرفته شده است.

برگزاری کلاس قرآن برای مشارکت در طرح قرآنی 1448

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های حفظ موضوعی قرآن در استان‌های مختلف کشور گفت: قرآن‌آموزان می‌توانند در کنار استفاده از برنامه‌های تلویزیونی، برای آمادگی بیشتر در راستای شرکت در طرح 1448 در کلاس‌های قرآنی که به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود نیز شرکت کنند.

ضرغام در خصوص این کلاس‌ها که در 10 جلسه برگزار می‌شود، تصریح کرد: متناسب با جمعیت هر استان کلاس‌هایی برای افراد در نظر گرفته شده به طور مثال ما برای 10 هزار نفر از جمعیت 12 میلیونی تهران کلاس حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار خواهیم کرد.

تربیت 100 هزار حافظ قرآن در سال جاری

وی با اشاره به برنامه 5 ساله سازمان دارالقرآن در زمینه آموزش، خاطر نشان کرد: طبق برنامه پنج ساله سازمان دارالقرآن باید 500 هزار نفر تا پایان سال 1398 حافظ یک تا سه جزء قرآن تربیت کنیم که امسال پیش‌بینی کردیم 100 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم که 60 هزار نفر از این تعداد در قالب طرح قرآنی 1448 آموزش می‌بینند و 40 هزار نفر دیگر در نیمه دوم سال جاری تربیت خواهند شد.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول