اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا کلید خورد

«انتخاب‌های شکست خورده» کتابی برای تضعیف جایگاه سیاسی هیلاری کلینتون

همزمان با جنجال‌های رسانه‌ای درباره کتاب جدید خاطرات «هیلاری کلینتون» و انتشار شایعاتی درباره حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، جمهوریخواهان رقابت خود را با وی با انتشار کتابی آغاز کردند.

«انتخاب‌های شکست خورده» کتابی برای تضعیف جایگاه سیاسی هیلاری کلینتون

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که هنوز «هیلاری کلینتون» وزیرخارجه سابق آمریکا تصمیم نهایی خود برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2016 را اعلام نکرده، جمهوریخواهان که وی را رقیب اصلی خود از حزب دموکرات می دانند، همزمان با جنجال‌های رسانه‌ای درباره انتشار کتاب خاطرات کلینتون تحت عنوان «تصمیمات دشوار»، کتابی را منتشر کرده اند که «انتخاب‌های شکست خورده» نام دارد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، کتاب جدید جمهوریخواهان تحت عنوان «انتخاب های شکست خورده» که به صورت آنلاین در اینترنت منتشر شده، سوابق کلینتون در زمانی که وزارت خارجه آمریکا را در دوره نخست ریاست جمهوری «باراک اوباما» در سال های 2009 تا 2012 را عهده دار بود، به چالش می کشد و در حقیقت اینطور عنوان می‌کند که کلینتون در این دوره تصمیمات ضعیفی را اتخاذ کرده است.

بنا بر این گزارش، جمهوریخواهان عدم توانایی کلینتون در حمله به سفارت آمریکا در بنغازی، لیبی در سال 2012 را به عنوان بارزترین نمونه عدم صلاحیت هیلاری کلینتون برای به قدرت رسیدن مجدد عنوان می کنند.

کتاب خاطرات هیلاری کلینتون با عنوان «تصمیمات دشوار» فردا سه شنبه منتشر می‌شود. تا کنون انتشار بخش‌هایی از این کتاب در کنار مصاحبه‌های متعدد وی با رسانه‌های خبری از جمله شبکه «ای بی سی نیوز» جنجال‌های بسیاری را در صحنه سیاست آمریکا بوجود آورده است.

کلینتون قرار است همزمان با انتشار این کتاب سفرهای تبلیغاتی را نیز برای تبلیغ کتاب خاطراتش در شهرهای نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا و همچنین مناطق اطراف واشنگتن آغاز کند که بسیاری از تحلیلگران سیاسی بر این باورند که این سفرها می تواند آغازی برای تبلیغات وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا باشد.

مطالب انتشار یافته در کتاب «تصمیمات دشوار» به قلم «هیلاری رودهام کلینتون»، وزیر خارجه سابق آمریکا در رسانه‌ها از آن جهت که مسائلی از پشت پرده سطوح بالای تصمیم‌گیری در این کشور را آشکار می‌کنند مورد توجه قرار گرفته‌اند.

برخی تحلیلگران مسائل سیاسی بر این باورند از آنجایی که هیلاری کلینتون قرار است در انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری آمریکا برای کسب این سمت رقابت کند، تأکید بر خط مشی متفاوت با باراک اوباما در مسائل سیاست خارجی می‌تواند از جمله راهبردهای وی برای معرفی برنامه‌هایش در این زمینه باشد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول