اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

کاردار سفارت اوکراین در تهران: مردم اوکراین به دنبال زندگی مسالمت‌آمیز هستند

کاردار سفارت اوکراین در تهران با اشاره به تأکید رئیس جمهور کشورش بر پایان یافتن بحران در این کشور، عنوان کرد:مردم اوکراین به دنبال زندگی مسالمت‌آمیز هستند.

کاردار سفارت اوکراین در تهران: مردم اوکراین به دنبال زندگی مسالمت‌آمیز هستند

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سرگئی کراسنو شاپکا» کاردار سفارت اوکراین در تهران امروز (دوشنبه) در نشستی با اصحاب رسانه به تشریح تحولات کنونی در اوکراین و از جمله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور پرداخت.

وی افزود: بیش از 100 هیات در سطح روسای جمهور، نخست‌وزیران و روسای پارلمان‌ها از جمله رئیس جمهور بلاروس در مراسم تحلیف پترو پروشنکو حضور یافتند که رئیس جمهور با هر یک از هیأت‌ها ملاقات‌های جداگانه داشت و در خصوص گسترش روابط گفت‌وگو کرد.

سرگئی کراسنو شاپکا از جمله اولویت‌های رئیس جمهور کشورش را سفر به دونتسک اعلام کرد و افزود: آقای پروشنکو معتقد است که بحران در اوکراین باید پایان یابد، زیرا مردم اوکراین علاقه به زندگی مسالمت‌آمیز دارند.

وی با اشاره به اصلاحات مدنظر رئیس جمهور جدید اوکراین گفت: از اولویت‌های دیگر رئیس جمهور اجرای یک سری اصلاحات در استان‌های شرقی اوکراین و برگزاری انتخابات محلی است.

کاردار سفارت اوکراین با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت پروشنکو در انجام فعالیت‌های مورد نظرش، اظهار داشت: امیدواریم این رئیس‌ جمهور 47 ساله بتواند به قول‌هایی که به مردم داده، جامه عمل بپوشاند و اصلاحات مورد نظر در اوکراین را به سرانجام برساند تا زندگی مسالمت‌آمیزی در اوکراین برقرار شود.

وی درباره مذارکات سه جانبه با حضور اوکراین، روسیه و اروپا، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور پس از مراسم تحلیف بر برگزاری مذاکرات سه‌جانبه و یا دوجانبه با روسیه نیز تاکید کرد که این گامی مهم برای حل و فصل مشکلات به وجود آمده بین ۲ کشور است.

کاردار سفارت اوکراین ادامه داد: همانطور که ایران سال‌هاست تلاش می‌کند با گفت‌وگو با ۱+۵ مشکلات راحل و فصل کند، اوکراین هم برای حل مشکلات خود نیاز به زمان دارد.

کراسنو شاپکا ابراز امیدواری کرد که پوتین و پروشنکو در پی مذاکراتی که انجام خواهند داد راه‌حلی برای مشکلات موجود پیدا کنند.

وی گفت که اوکراین آمادگی دارد کشورهای دنیا از جمله روسیه به بحث و گفت‌و‌گو بنشیند.

کاردار سفارت اوکراین همچنین در پایان سخنانش با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) و با بیان اینکه به همراه دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران در مراسم سالگرد شرکت کرده، عنوان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی مفصلی در خصوص مشکلات اوکراین صحبت کردند که برداشت من از این اظهارات این است که ایشان اوکراین را فراموش نکرده‌اند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول