اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دور تازه مذاکرات روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا برای حل مشکل گازی

دور تازه نشست 3جانبه نمایندگان روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا با هدف حل و فصل اختلاف طرفین بر سر ارسال گاز و بدهی معوقه طرف اوکراینی به روسیه امروز در بروکسل برگزار می‌شود.

دور تازه مذاکرات روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا برای حل مشکل گازی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «لنتا.رو»، نمایندگان روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا امروز، دوشنبه (9 ژوئن-19 خرداد ماه) نشست دیگری در مورد حل و فصل مشکل ارسال گاز روسیه به اوکراین و بازپرداخت بدهی این کشور به روسیه خواهند داشت.

وزارت انرژی روسیه اعلام کرده برنامه‌ریزی شده تا دور دیگری از این نشست‌های 3جانبه روز دوشنبه در بروکسل انجام شود.

پیش از این شرکت «گازپروم» روسیه به درخواست طرف اوکراینی تاریخ پرداخت بدهی خرید گاز را تا 10 ژوئن به تاخیر انداخته بود. این تصمیم در نشست دوجانبه روسای شرکت گازپروم و شرکت «نفت و گاز اوکراین» در برلین اتخاذ شده بود و دلیل آن مصادف شدن زمان بازپرداخت با تعطیلات آخر هفته در اوکراین بود.

گازپروم قصد دارد در صورت عدم پرداخت بدهی معوقه طرف اوکراینی، بهای گاز فروخته شده به این کشور از آغاز سال جاری (2014) را افزایش دهد. این شرکت خواستار پرداخت 2.2 میلیارد دلار از مبلغ کلی بدهی 5 میلیارد دلاری اوکراین به طرف روسی شده است. گازپروم هفته گذشته بخشی از بدهی خود، بالغ بر 786 میلیون دلار را دریافت کرده است.  

بر اساس توافقات بدست آمده که در جریان چند دور مذاکرات 3 جانبه روسیه، اوکراین و کمیسار انرژی اتحادیه اروپا حاصل شده، شرکت نفت و گاز اوکراین می‌بایست بدهی معوقه خویش را تا پایان ماه مه گذشته پرداخت می‌کرد. مقامات مسکو قصد دارند مذاکرات در این خصوص را ادامه داده و حتی وعده دادند که در صورت پرداخت کلیه بدهی، اوکراین تخفیف گازی نیز دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول