اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بولیوی اختلاف دریایی با شیلی را در اجلاس جی77 مطرح نمی‌کند

رئیس جمهور بولیوی گفت: ما در این اجلاس میزبان دیگر کشور‌ها خواهیم بود پس بررسی اختلاف با شیلی را به عهده دادگاه لاهه خواهیم گذاشت.

بولیوی اختلاف دریایی با شیلی را در اجلاس جی77 مطرح نمی‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «اوو مورالس»، رئیس جمهور بولیوی طی بیانیه انتشار شده در روزنامه «ال‌دبر» اعلام کرد که از مطرح کردن اختلاف چندین ساله خود با شیلی بر سر دسترسی راهی به آب‌های آزاد در مجمع عمومی اجلاس «جی 77 + چین » خودداری خواهد کرد.

مورالس ضمن عذرخواهی از ملت بولیوی طی مصاحبه با این روزنامه، این‌طور بیان کرد: ما این کار را به منظور جلوگیری از اختصاص این گردهمایی به اختلاف دریایی کشورمان با شیلی انجام می‌دهیم؛ زیرا در صورت بحث و مواجهه با اظهارات نمایندگان شیلی و همچنین دیگر نمایندگان حاضر این موضوع تبدیل به یک اختلاف بزرگ خواهد شد.

ما در این اجلاس میزبان دیگر کشور‌ها خواهیم بود پس بررسی موضوع مورد نظر را به عهده دادگاه لاهه خواهیم گذاشت.

بولیوی در قرن چهاردهم طی جنگ اقیانوس آرام راه‌های ارتباطی خود را با آب‌های آزاد این اقیانوس از دست داد و اکنون به دنبال احیای این مناطق و به نتیجه رسیدن مذاکراتش در دادگاه لاهه که بیش از یک قرن به طول انجامیده؛ می‌باشد. در حالی که بحث در این رابطه از نظر مقامات شیلی تمام شده تلقی می شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول