اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

کشته و زخمی شدن 9 پلیس/امنیت کامل 9 ولایت افغانستان برای برگزاری انتخابات

کشته و زخمی شدن 9 پلیس افغان، امنیت کامل 9 ولایت شمال شرقی افغانستان برای برگزاری انتخابات، کشته و زخمی شدن 125 شبه‎نظامی طالبان و کشته و زخمی شدن 7 غیرنظامی در جنوب، بخشی از رویدادهای مهم امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته است.

کشته و زخمی شدن 9 پلیس/امنیت کامل 9 ولایت افغانستان برای برگزاری انتخابات

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی والی ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که با انفجار خودرویی مملو از مواد منفجره نزدیک یک پاسگاه امنتی نیروهای افغان، صبح روز یکشنهب پنج پلیس افغان زخمی شدند.

براساس این اطلاعیه، این رویداد در منطقه «میوند» این ولایت بوقوع پیوسته است.

از سوی دیگر «ظاهر عظیمی» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز از کشته شدن چهار پلیس این کشور بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای خبر داد.

امنیت کامل 9 ولایت شمال شرقی افغانستان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

«زلمی ویسا»، فرمانده ارتش ملی 209 «شاهین» در نشست با 9 والی ولایت‎های شمال شرقی افغانستان در ولایت «بلخ» اظهار داشت: برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این ولایت‌ها بدون مشکل امنیتی برگزار خواهد شد.

به گفته ویسا، در حدود یک ماه پیش، نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «بدخشان»، «قندوز» و «فاریاب» عملیات‎هایی را برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات راه اندازی کردند که در نتیجه 130 شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

در همین حال «محمد ایوب سالنگی»، معاون ارشد وزارت کشور افغانستان نیز اظهار داشت که برای برگزاری انتخابات تهدیدی وجود ندارد.

ناامنی، بزرگترین چالش فراروی دور دوم انتخابات افغانستان است

یک مقام کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اعلام آمادگی این نهاد برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ناامنی را بزرگترین چالش فرا روی انتخابات دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «ضیا‌ءالحق امرخیل» رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز (شنبه) در سمینار «نقش علما و جوانان در انتخابات آینده» گفت که بزرگترین چالش فرا روی انتخابات دور دوم ریاست جمهوری این کشور ناامنی است.

کشته و زخمی شدن 125 شبه‎نظامی طالبان در مناطق مختلف افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در ولایت‎های «کنر»، «قندوز»، «زابل»، «میدان وردک»، «پکتیا»، «پکتیکا»، «هرات» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته 74 شبه‎نظامی طالبان کشته، 26 نفر زخمی شدند.

براساس این اطلاعیه، 10 حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین نیز از ولایت‌های ننگرهار، قندوز، غزنی، خوست، هرات، و هلمند نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

در اطلاعیه دیگر این وزارتخانه آمده است که پنج شبه‎نظامی طالبان بر اثر انفجار مین جاسازی شده، در ولایت هلمند کشته شدند.

از سوی دیگر «احمد عرب»، سخنگوی والی ولایت «نیمروز» در جنوب افغانستان  نیز از دستگیری 3 فرد همراه با جلیقه انتحاری، مقداری مواد منفجره و یک خودرو در این ولایت خبر داد.

همچنین والی ولایت «میدان وردک» نیز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «سید آباد»، «جلریز» و «میدان شهر»، 19 شبه‎نظامی طالبان کشته و 3 شبه‎نظامی پاکستانی و یک عرب نیز زخمی شده‌اند.

استفاده از «مجاهدین»، راهبردی مطلوب و مؤثر برای بهبود امنیت در افغانستان

با آنکه طی 13 سال گذشته در افغانستان به «مجاهدهراسی» از سوی آمریکا دامن زده شد؛ اما اینک 2 کاندیدای رقیب دور دوم انتخابات این کشور استفاده از مجاهدین و تجارب نظامی آنان را راهبردی مؤثر برای تأمین امنیت در این سرزمین می‎دانند.

کشته و زخمی شدن 7 غیرنظامی در جنوب افغانستان

«شفیق ننگ صافی»، سخنگوی والی ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان در گفت‏‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر سانحه رانندگی در این ولایت یک زن کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته صافی، این رویداد در نتیجه برخورد یک خودروی سواری با اتوبوس مسافربری در این ولایت اتفاق افتاده است.

اعزام 3500 پلیس برای تأمین امنیت انتخابات به ولایت «سرپل»

«عبدالجبار حقبین»، والی ولایت سرپل در شمال افغانستان در گفت‏‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت: حدود 3500 پلیس افغان برای تأمین امینت 111 مراکز رای‌گیری به این ولایت اعزام شدند.

به گفته حقبین، برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیروهای امنیتی در شمال این کشور آمادگی کامل دارند.

تقدیر از کرزی در آخرین روزهای ریاست جمهوری

شماری از اعضای مجلس سنای افغانستان از تلاش‌ها و دستاوردهای «حامد کرزی» در طول دوران 12 ساله ریاست جمهوری‌اش تقدیر کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول