اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال اتحادیه اروپا و ناتو از تحلیف رئیس‌جمهور جدید اوکراین

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌هایی جداگانه ضمن استقبال از تحلیف رئیس‌جمهور جدید اوکراین، حمایت خود از حاکمیت ارضی و ثبات این کشور را اعلام کردند.

استقبال اتحادیه اروپا و ناتو از تحلیف رئیس‌جمهور جدید اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و «هرمان ون رامپوی» رئیس شورای اروپا امروز طی بیانیه‌هایی جداگانه، ضمن استقبال از تحلیف «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور جدید اوکراین، حمایت این دو نهاد از حاکمیت ارضی و ثبات اوکراین را اعلام کردند.

«آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل ناتو در بیانیه خود نوشته است: «من ادای سوگند پترو پروشنکو به عنوان رئیس‌جمهور جدید اوکراین را صمیمانه به وی تبریک می‌گویم و اطمینان دارم که رهبری وی بر اوکراین به موازات حمایت وی از گفت‌وگوی سیاسی این کشور را به سوی ثبات و پایداری پیش می‌برد.»

وی افزود: «ناتو در حال نهایی کردن اقدامات جامع جدید برای کمک به اوکراین و حمایت از اصلاحات در زمینه‌های امنیتی و دفاعی در کشور است. هم‌پیمانان ناتو در حمایت از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین قاطع و مصمم هستند.»

از سوی دیگر «هرمان ون رامپوی» رئیس شورای اروپا نیز که در مراسم تحلیف پروشنکو در کی‌یف حضور داشت، در بیانیه‌ای جداگانه با تأکید بر حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین اعلام کرد که به تعهدات خود در قبال این کشور پایبند است.

وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «پترو پروشنکو برای پیشروی در مسیر اصلاحات و تبدیل اوکراین به کشوری مدرن و دموکراتیک که شهروندان اوکراینی آرزوی آن را دارند، حکمی قوی دریافت کرده است؛ کشوری متحد و غیرمتمرکز که هر کس جایگاه خود را در آن پیدا می‌کند و افراد با هویت‌ها و اقلیت‌های مختلف در آن مورد احترام قرار می‌گیرند. البته مذاکره و گفت‌وگوی عمیق نیز بی‌شک در این روند نقش مهمی را ایفا می‌کند.»

رامپوی همچنین بدون اشاره به نام روسیه اعلام کرد که بازگشت اوکراین به ثبات و تلاش‌های در راستای رشد و توسعه این کشور به نفع تمامی همسایگان آن خواهد بود و افزود: «تمامی همسایگان اوکراین باید به انتخاب‌های مستقل اوکراین از جمله ارتباط مستقیم این کشور با اتحادیه اروپا و تمامیت ارضی آن احترام بگذارند. اتحادیه اروپا در کنار اوکراین خواهد ماند و آماده است با تمامی کسانی که در راستای تحقق دموکراسی، شکوفایی و ثبات اوکراین تلاش می‌کنند، همکاری داشته باشد.»

علاوه بر این دو سازمان، کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و آلمان نیز روز یکشنبه با صدور بیانیه‌های جداگانه، از آغاز به کار رسمی دولت جدید اوکراین استقبال کردند.

مراسم ادای سوگند پترو پروشنکو به عنوان رئیس‌جمهور جدید اوکراین امروز با حضور حدود 50 هیأت نمایندگی خارجی در کی‌یف برگزار شد که البته به عقیده تحلیلگران تغییر اساسی در خط مشی دولت جدید اوکراین انتظار نمی‌رود.  

پروشنکو در مراسم تحلیف خود متعهد به حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور و برقراری آزادی شهروندان اوکراین شد.

وی تأکید کرد معترضان در شرق اوکراین را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد. پروشنکو همچنین تاکید کرد که شبه جزیره کریمه بخشی از اوکراین است و به اوکراین بازگردانده خواهد شد.

گفتنی است که پروشنکوی 48 ساله پیشتر در سمت وزیر خارجه و اقتصاد اوکراین بود که به سلطان شکلات مشهور می‌باشد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول