اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

مهلت ۱۵ روزه ارتش پاکستان برای خروج شبه‌نظامیان از مناطق قبایلی

ارتش پاکستان در ادامه حملات گسترده به مواضع شبه‌نظامیان در مناطق قبایلی وزیرستان، ۱۵ روز به بزرگان قومی فرصت داد منطقه را از لوث وجود شبه‌نظامیان پاکسازی کنند.

مهلت ۱۵ روزه ارتش پاکستان برای خروج شبه‌نظامیان از مناطق قبایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، ارتش پاکستان به بزرگان قبایل وزیرستان شمالی برای پاکسازی منطقه از شبه‌نظامیان 15 روز مهلت داده است.

منابع امنیتی پاکستان امروز اعلام کردند، ارتش این کشور به بزرگان قبیله‌ای وزیرستان شمالی هشدار داده است اگر در مدت 15 روز آینده، صلح در این منطقه برقرار نشود، اقدام نظامی علیه آنان را تشدید خواهد کرد.

همچنین در جلسه‌ای که با حضور بزرگان قبایل وزیرستان شمالی و فرمانده ارتش پیشاور و والی ایالت «خیبرپختونخوا» تشکیل شد، ضمن تعیین مهلت 15 روزه برای پاکسازی منطقه از شبه‌نظامیان از آنان خواسته شد تا از امنیت تاسیسات دولتی و کاروان‌های نیروهای امنیتی نیز اطمینان حاصل کنند.

در همین حال، «سردار عباسی» والی ایالت خیبرپختونخواه از بزرگان قبیله‌های وزیرستان شمالی خواست تا برای بازگرداندن صلح در مناطق قبیله‌ای گام‌های موثری بردارند.

«ژنرال خالد ربانی» فرمانده ارتش پیشاور نیز گفت: استقرار صلح در مناطق قبیله‌ای پیش‌شرط لازم برای پیشرفت و توسعه کشور است، بدیهی است پیشرفت و توسعه بدون صلح در منطقه «فتا» اصلی‌ترین کانون درگیری، غیرممکن است.

وی گفت: صلح بالاترین اولویت دولت است و ما نیاز به توجه بیشتری برای صلح پایدار در مناطق قبیله‌ای و ثبات در کشور داریم.

دولت پاکستان مذاکره با طالبان را از طریق واسطه‌ها در ماه فوریه گذشته آغاز کرد، در حالیکه  آتش‌بس در تاریخ یکم مارس انجام شد اما یک ماه بعد با شکست مذاکرات صلح، مجددا درگیری‌های گسترده‌ای در مناطق قبایلی آغاز شد.

پس از شکسته شدن آتش‌بس میان دولت پاکستان و شبه‌نظامیان، ارتش این کشور حملات گسترده‌ای در منطقه وزیرستان شمالی بر علیه مواضع شبه‌نظامیان آغاز کرد که در این حملات تعداد زیادی از آنان از جمله چند رهبر ارشد شبه نظامیان کشته شدند.

وزیرستان شمالی یکی از ناامن‌ترین مناطق کشور پاکستان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول