اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

روزنامه داون پاکستان گزارش داد

نقشه آمریکا در حمله محدود به پاکستان برای آزادی سرباز خود

روزنامه داون پاکستان در گزارشی آورده است، آمریکا از 5 سال پیش قصد داشت برای آزادی زندانی خود که اکنون با 5 عضو طالبان مبادله شده، به مناطق قبایلی پاکستان حمله کند.

نقشه آمریکا در حمله محدود به پاکستان برای آزادی سرباز خود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، روزنامه داون پاکستان امروز در گزارشی اعلام کرد، از سال 2009 تاکنون آمریکا حاضر بود برای آزادی «بو براگدال» که در اسارت شبکه حقانی به سر می‌برد یک عملیات مخفیانه در پاکستان انجام دهد.

وی افزود: به علت ممانعت سازمان اطلاعات پاکستان و فراهم نشدن اطلاعات لازم توسط سازمان سیا آمریکا نتوانست سرانجام برای عملیات در مناطق قبایلی پاکستان وارد عمل شود.

در ادامه این گزارش آمده است، «برجیش آپادهایی» کارشناس مسائل نظامی سیاسی بر این باور است که در سال 2009 دیوید سیدنی معاون وزیر دفاع آمریکا تمام تلاش خود را به کار برد تا از انتقال براگدال به پاکستان جلوگیری شود.

وی افزود: سیدنی اطمینان داشت اگر سرباز آمریکایی به پاکستان انتقال پیدا کند، آزادی وی بسیار مشکل می‌شود.

کارشناس هندی معتقد است که آمریکایی‌ها سعی کردند برای آزادی سرباز خود از سازمان اطلاعات پاکستان آی اس آی کمک بگیرند اما این سازمان حاضر به همکاری با سازمان سیا نشد و به بهانه‌های مختلف از این همکاری طفره رفت.

آپادهای بر این باور است که آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانستند که براگدال در اسارت شبکه حقانی به سر می‌‌برد و این گروه روابط تنگاتنگی با سازمان اطلاعات پاکستان دارد با این وجود نتوانستند بر سر این موضوع با آی اس آی کنار بیایند.

سازمان سیا 2 بار محل استقرار سرباز آمریکایی را در مناطق قبایلی پاکستان مشخص کرد اما قبل از اینکه دست به هر اقدامی بزند شبه نظامیان وی را به مکان دیگری انتقال دادند.

مایک مولن و پانه‌تا خواهان انجام یک عملیات گسترده در مناطق قبایلی پاکستان بودند اما بعد از انجام عملیات ابیت‌آباد ارتش پاکستان به هیچ وجه حاضر نبود در این زمینه با آنان کنار بیاید.

ارتش پاکستان که تحرک نیروهای آمریکایی در مرز افغانستان را زیر نظر داشت تهدید کرد در صورتی که بالگردهای آمریکایی به حریم هوایی پاکستان تجاوز کنند هدف قرار خواهند گرفت و نیروی زمینی ارتش پاکستان نیز از ورود نیروهای آمریکایی به خاک این کشور جلوگیری می‌کند.

سرباز آمریکایی به مدت 5 سال در اسارت شبکه حقانی بود و در این مدت واشنگتن نتوانست برای آزادی وی با اسلام‌آباد کنار بیاید و سرانجام با پذیرش آزادی 5 نفر از اعضای مهم شبکه طالبان از زندان گوانتانامو طالبان وی را آزاد کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول