اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز سفر چهار روزه اروپایی اوباما با ورود به لهستان

اوباما: آمریکا متعهد به تامین امنیت شرق اروپاست/ کمک نظامی یک میلیارد دلاری به اروپا

رئیس‌جمهور آمریکا امروز و در بدو ورود به لهستان، بر تعهد کشورش برای تامین امنیت شرق اروپا تاکید کرد و گفت از کنگره درخواست تخصیص یک کمک‌نظامی یک میلیارد دلاری برای مقابله با روسیه خواهد کرد.

اوباما: آمریکا متعهد به تامین امنیت شرق اروپاست/ کمک نظامی یک میلیارد دلاری به اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا امروز 13 خرداد ماه با ورود به «ورشو»،‌ پایتخت لهستان رسما سفر چهار روزه اروپایی خود را آغاز کرد. طبق گزارش‌های منتشر شده،‌ بحران اوکراین مهمترین موضوعی است که در این سفر به آن پرداخته خواهد شد.

براساس این گزارش، اوباما همچنین می‌کوشد تا در این سفر ضمن اعلام حمایت از نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اروپا، فشارها را بر روسیه در موضوع بحران اوکراین افزایش دهد. وی در بدو ورود به لهستان بر حمایت کشورش از امنیت شرق اروپا تاکید کرد.

اوباما گفت:«اقدام برای تامین امنیت لهستان مانند تلاشی است که برای دیگر هم‌پیمانان در مرکز و شرق اروپا داریم و اساس امنیت ما امری مقدس است. امنیت در اروپا به منزله امنیت ما است.»

وی که در فرودگاه ورشو سخن می گفت افزود: احترام ویژه‌ای برای سفر به لهستان قائل است؛ کشوری که بیست‌وپنجمین سالگرد احیای مجدد خود را جشن می‌گیرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا به این موضوع نیز اشاره کرد که کشورش و ناتو در جریان بحران اوکراین، اقدامات امنیتی خود را در رابطه با لهستان افزایش داده اند و او در این زمینه امروز به موارد امنیتی بیشتری اشاره خواهد کرد. وی همچنین تصریح کرد از کنگره آمریکا خواهد خواست با هدف تقویت توان نظامی لهستان و اروپا و برای مقابل با روسیه،‌ به اروپا یک میلیارد دلار کمک نظامی اختصاص دهد.

در ماه آوریل آمریکا 150 نظامی به لهستان فرستاد تا همزمان با افزایش تنش‌ها با روسیه، نظامیان این کشور را آموزش دهد.

«برونیسلاو کوموروفسکی» رئیس جمهور لهستان نیز به اوباما گفت:« امنیت لهستان و امنیت منطقه ریشه در همکاری با آمریکا دارد. این همچنین (شامل) حضور نیروهای آمریکایی در خاک لهستان در زمانی است که ما در حال سپری کردن بحرانی در مرزهای کشور و در مرزهای ناتو هستیم.»

این دیدار بخشی از سفر اروپایی اوباماست که طی روزهای آینده در بلژیک و فرانسه ادامه خواهد داشت.

قرار است اوباما در بلژیک از سران غربی بخواهد تا بار دیگر بر موضع مشترک خود درباره اوکراین در نشست گروه 7 تاکید کنند.

برنامه سفر اوباما در فرانسه هم با حضور در هفتادمین سالگرد یکی از وقایع جنگ جهانی دوم موسوم به (D-Day) پیگیری خواهد شد.

در این مراسم از «ولادیمیر پویتن» رئیس جمهور روسیه هم دعوت به عمل آمده است. در این زمینه کاخ‌سفید هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار سران آمریکا و روسیه دیداری نخواهند داشت. اما امروز لس آنجلس تایمز طی گزارشی اعلام کرد، احتمالا این دیدار صورت خواهد گرفت.

انتهای‌پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول