اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی:

خشکسالی در خراسان جنوبی وارد شانزدهمین سال خود شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: خشکسالی در خراسان جنوبی امسال وارد شانزدهمین سال خود شد.

خشکسالی در خراسان جنوبی وارد شانزدهمین سال خود شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدابوالحسن میرجلیلی بعد از ظهر امروز در نخستین شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی اظهار داشت: با وجود بارندگی طی سال جاری در خراسان جنوبی، به دلیل این‌که این بارندگی در زمان و مکان مناسبی نبود، باز هم استان با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با اشاره به وقوع سیل در نهبندان، تصریح کرد: در این سیلاب 109 میلی متر بارندگی طی 18 ساعت ثبت شده است که پنج برابر بارندگی یک سال شهرستان نهبندان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های شدید در این شهرستان، حتی قطره‌ای از این بارندگی در استان باقی نماند و به خارج استان انتقال یافت. 

میرجلیلی با بیان این‌که این سیل خسارت‌های فراوانی را به تاسیسات و زیرساخت‌های استان وارد کرد، متذکر شد: حضور به موقع مسئولان استانی به ویژه استاندار، امدادرسانی‌های به موقع سبب شد تا کمترین تلفات جانی و مالی را با توجه به شدت حادثه داشته باشیم.

کاهش 51 درصدی بارندگی در بیرجند

وی با بیان این‌که میزان بارندگی در بیرجند نسبت به سال گذشته با کاهش 51 درصدی روبه‌رو بوده است، متذکر شد: با توجه به شاخص‌های خشکسالی این استان پس از تحمل 15 سال خشکسالی وارد شانزدهمین سال خشکسالی خود شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به تبخیر شدیدی که در خراسان جنوبی داریم از هر هفت میلی‌متر بارندگی برابر با یک میلی‌متر بارندگی در مناطق کوهستانی آب ذخیره می‌شود.

میرجلیلی افزود: این استان هر سال با کاهش بارندگی نسبت به سال قبل مواجه است و از طرفی خشکسالی که در این استان وجود دارد، از نظر رطوبت کم با سایر استان‌ها متفاوت است.

وی به کار‌گروه‌های مدیرت بحران استان اشاره کرد و گفت: کار‌گروه‌های 14 گانه مدیریت بحران، اتاق‌های فکر مدیریت بحران هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با انتقاد از عملکرد ضعیف بعضی از این کار‌گروه‌ها در سال گذشته، بیان کرد: برخی از کار‌گروه‌های مدیریت بحران استان تاکنون مصوبات کاربردی نداشته‌اند و حتی برخی از آن‌ها تاکنون جلسه‌ای تشکیل نداده‌اند.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌های انجام شده، سه کار‌گروه مدیریت بحران بر اساس هشت شاخص کلی در خراسان جنوبی برتر شناخته شده‌اند.

در پایان این جلسه از کار‌گروه بهداشت و درمان به ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، کار‌گروه امداد و نجات و آموزش همگانی به ریاست هلال احمر و کار‌گروه آموزش و اطلاع‌رسانی به ریاست مرکز صدا و سیمای خراسان جنوبی به عنوان کار‌گروه‌های فعال مدیریت بحران استان معرفی شدند.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول