اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسرار العربیة گزارش داد

امارات در پشت پرده ناآرامی‌های لیبی قرار دارد

پایگاه خبری اسرار العربیه گزارش داد، ژنرال حفتر که این روزها علیه دولت و ارتش لیبی دست به شورش زده است، بارها به طور سری با حاکمان اماراتی دیدار و کمک مالی دریافت کرده است.

امارات در پشت پرده ناآرامی‌های لیبی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «اسرار العربیة»، در پی کودتای ناکام «ژنرال حفتر» فرمانده بازنشسته ارتش لیبی علیه دولت، حاکمان امارات متحده عربی به خصوص ولیعهد این کشور، شدیدا عصبانی شده‌اند.

بنا بر نوشته این پایگاه خبری، «ژنرال حفتر» بارها به طور سری به «ابوظبی» پایتخت امارات، سفر کرده و در روزهای اخیر 15 ملیون دلار از حاکمان اماراتی، کمک مالی دریافت کرده است.

«خلیفه حفتر»، فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لیبی و سرکرده شورشیان، به حاکمان اماراتی قول پیروزی داده است.

طبق گزارش این پایگاه خبری، «محمدبن زاید» ولیعهد امارات، با سرزنش شدید «محمد دحلان» مشاور امنتی‌اش، نسبت به شکست طرح‌های امارات در لیبی، ابراز خشم و عصبانیت کرده است.

 

 

در تاریخ 25 بهمن 92، ژنرال حفتر طی بیانیه‌ای خواستار ابطال پارلمان، دولت و قانون اساسی شد و از شروع دوره انتقالی در لیبی سخن گفت. وی از تمام نیروهای ارتش خواست تا به وی بپیوندند.

ارتش لیبی نیز در بیانیه‌ای، خطاب به سرلشکر خلیفه حفتر از وی خواست تا خونی ریخته نشده، سریعا خود را تسلیم کند.

حال پس از گذشت نزدیک به 100 روز از آن ماجرا، خلیفه حفتر، برخی مناطق در شرق لیبی را در دست گرفته و هدف خود را مبارزه با گروههای تندروی اسلامگرا و القاعده معرفی کرده است.

ژنرال حفتر که خود را فرمانده واقعی ارتش معرفی کرده و از پشتیبانی برخی فرماندهان نیز برخوردار است، در ماه مه گذشته عملیاتی را با نام «کرامت لیبی» در شهر بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی، به اجرا در آورد که منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری شد.

شورش ژنرال حفتر علیه دولت و ارتش لیبی در حالی است که بنا بر نوشته مجله آمریکایی تایم، اقدامات نظامی ژنرال خلیفه حفتر، به بهانه مبارزه با تروریسم مورد حمایت آمریکا قرار دارد.

به نظر می‌رسد این ژنرال بازنشسته ارتش لیبی طرح «عبدالفتاح السیسی» و برکناری محمد مرسی از قدرت را می‌خواهد در لیبی به اجرا در آورد. 

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول