اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

از ‌سرگیری رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در کلمبیا

رقابت‌های انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا شنبه از سر گرفته شد و کاندیداها سعی در جلب رأی برای روز 15 ژوئن (25 خرداد) دارند در حالی که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری 60 درصد از مردم از رأی دادن خودداری کردند.

از ‌سرگیری رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در کلمبیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «خوان مانوئل سانتوس» عضو حزب وحدت ملی با تشکیل حزب آزادی‌خواه برای به دست‌آوردن تعداد رأی بیشتر روز شنبه به شهر (کالی) در جنوب غربی کلمبیا رفت جایی که می‌تواند رأی بیشتری نسبت به رقیب خود «اسکار ایوان زولوآگا» عضو حزب دموکرات و مورد حمایت «آلوارو اوریبه» رئیس جمهور سابق کلمبیا کسب کند.

«سانتوس» در بیانات خود در این شهر گفت: اتهامات ساخته شده توسط «آلوارو اوریبه» علیه وی پوچ و بی‌اساس است و به کشور آسیب زیادی می‌رساند و این اتهامات نادرست توسط تبهکاران برای ایجاد خلل در روند مبارزات انتخاباتی و مذاکرات صلح صورت گرفته است.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: «زولوآگا» روز شنبه در هیچ مراسم عمومی شرکت نکرد اما در یک برنامه تلویزیونی که در مورد طرفداران و مخالفان روند مذاکرات صلح با نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) صورت گرفته بود، گفت: «سانتوس» با تمرکز بر روی موضوع صلح با فارک از دیگر مشکلات کشور غافل شده است.

وی گفت: کشور کلمبیا خواهان صلح با فارک است اما قبل از آن باید مشکلات جدی دیگر حل شود.

«زولوآگا» نامزد حزب دموکرات در انتخابات یکشنبه گذشته بیشترین آرا را با 25/29 درصد به دست آورد در حالی که سانتوس 69/25 درصد از آرا را کسب کرده و هر 2 برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به رقابت با هم می‌پردازند.

این 2 نامزد امیدوارند که بتوانند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا 5 میلیون رأی را از طریق به دست آوردن حمایت حزب محافظه کار، پولو، اتحاد سبز و افراد مرددی که تعداد آن‌ها در دور نخست انتخابات بالاترین مقدار نسبت به 20 سال گذشته بوده است، کسب کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول