اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر دفاع افغانستان:

دولت افغانستان از خروج نیروهای ناتو استقبال می‌کند/ برای پاسخ به حملات پاکستان آماده‌ایم

وزیر دفاع افغانستان در حضور نمایندگان پارلمان این کشور با اشاره به خروج نیروهای ناتو و مشکلات مرزی با پاکستان گفت که از روند خروج نیروهای ناتو از افغانستان استقبال می‌کنیم و برای پاسخ به حملات موشکی پاکستان نیز آمادگی کامل داریم.

دولت افغانستان از خروج نیروهای ناتو استقبال می‌کند/ برای پاسخ به حملات پاکستان آماده‌ایم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «بسم‎الله محمدی» وزیر دفاع افغانستان که امروز (شنبه) به پارلمان این کشور فراخوان شده بود؛ در مورد خروج نیروهای ناتو و مشکل حملات موشکی از خاک پاکستان به این کشور، گفت که ما از خروج نیروهای ناتو از تمام مناطق این کشور استقبال می‎کنیم و برای پاسخ به حملات پاکستان نیز آماده‌ایم.

وی افزود: خروج نیروهای خارجی با وجودی که در برخی مناطق ناامنی را افزایش داده اما نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را متکی به خود کرده است.

به گفته محمدی، نیروهای خارجی طی سال گذشته در حملات زمینی با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان همکاری نکرده‌اند، همچنین در چند ماه اخیر نیز حملات هوایی خود علیه تروریست‌ها را نیز متوقف کرده‌اند.

دولت پاکستان از روند صلح افغانستان حمایت نمی‎کند

وزیر دفاع افغانستان در ادامه با اشاره با افزایش نگرانی پارلمان این کشور در مورد حملات موشکی از خاک پاکستان به ولایت‎های شرقی این کشور، اظهار داشت: پاکستان برای حمایت از روند صلح هر 2 کشور همکاری نمی‌کند و نیز هیچ استراتژی برای آمدن صلح به افغانستان ندارد.

بنابراین تعهدات این کشور در برابر دولت کابل در عمل انجام نشده است.

برای پاسخ به حملات پاکستان آماده‌ایم

محمدی در ادامه تأکید کرد که وزارت دفاع افغانستان آماده هر نوع پاسخ به حملات موشکی نظامیان پاکستانی است و توانایی جواب قانع کننده به این حملات را دارد. پاسخگویی به حملات موشکی پاکستان بایستی با اجازه و فرمان ریاست جمهوری و تصویب پارلمان افغانستان انجام شود و در غیر اینصورت این وزارتخانه حق حمله مسلحانه به پاکستان را ندارد.

وی تصریح کرد که در شرایط کنونی بایستی سیاستمداران افغان و جامعه جهانی به حملات پاکستان پاسخ دهند.

این سخنان وزیر دفاع افغانستان در حالی است که پاکستان از چندی پیش مناطق هم مرز با افغانستان را با موشک هدف قرار داده و سبب تخریب هزاران منزل مسکونی و مهاجرت داخلی صدها خانوار شده است.

اعضای پارلمان افغانستان نیز از چند روز پیش به اینطرف از حملات موشکی طالبان به ولایت‎های «کنر»، «خوست»، «قندهار»، «پکتیا» و «پکتیکا» ابراز نگرانی کرده و خواستار پاسخ مقابل به پاکستان شده بودند.

تروریست‌ها بدنبال اخلال دور دوم انتخابات افغانستان

اعضای پارلمان افغانستان، حملات موشکی طالبان به مناطق مرزی 2 کشور را اخلال در برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دانسته و از مقام‎های وزارت کشور و دفاع افغانستان خواستار توجه بیشتر به موضوع امنیتی انتخابات شده بودند.

با این حال، بسم الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان در این نشست با اشاره اهداف تروریست‌ها در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهار داشت که آن‎ها در پی اخلال انتخابات دور دوم ریاست جمهوری این کشور هستند.

وی افزود: نیروهای دفاعی افغان برای جلوگیری از هر نوع حملات انتحاری و انفجاری تروریست‌ها که سبب از بین رفتن مردم این کشور شود و به انتخابات ریاست جمهوری آسیب برساند، جلوگیری خواهند کرد.

وزیر دفاع افغانستان به پارلمان این کشور اطمینان داد که نیروهای دفاعی و امنیتی افغان آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این کشور هستند.

بر اساس تقویم انتخاباتی افغانستان، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» 2 کاندیدای پیشتاز دور اول انتخابات این کشور در 24 خرداد ماه برگزار می‎شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول