اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین و سوریه موضوع مذاکرات تلفنی پوتین و اردوغان

رئیس ‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر ترکیه طی مذاکراتی تلفنی وضعیت اوکراین بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین روند اوضاع کنونی در سوریه را مورد بررسی قرار داده و توافق کردند به تماس‌های دوجانبه مرتب خود ادامه دهند.

اوکراین و سوریه موضوع مذاکرات تلفنی پوتین و اردوغان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه طی مذاکراتی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه به بررسی اوضاع در اوکراین بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 25 ماه مه در این کشور پرداخت.

در این رابطه پوتین نگرانی شدید خود را نسبت به ادامه عملیات سرکوب ارتش اوکراین در مناطق شرق و جنوب این کشور که تاکنون منجر به تلفات زیادی، از جمله بین مردم عادی شده، به اطلاع اردوغان رسانده و ابراز امیدواری کرده که رئیس‌جمهوری جدید اوکراین هرچه سریعتر این عملیات را متوقف سازد و به سمت گفت‌وگوی مستقیم با نمایندگان مناطق برای حل مشکلات بپردازد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از کرملین، رهبران دو کشور همچنین روند اوضاع در سوریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را بررسی کردند. هر دو طرف برقراری تماس با گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده در سوریه را غیرقابل قبول دانسته و راه حل سیاسی-دیپلماتیک را راه منحصر به فرد برای حل و فصل بحران در این کشور ارزیابی کردند.

این گفت‌وگوی تلفنی به ابتکار عمل نخست وزیر ترکیه انجام گرفت.

«اردوغان» در این مذاکرات همچنین از تصمیمات روسیه برای ارتقای سطح زندگی تاتارهای ترک ساکن منطقه کریمه، بعد از پیوستن این منطقه به ترکیب فدراسیون روسیه قدردانی کرد.

انتهای پیام/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول