اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قاری جوان آرژانتینی در گفت‌وگو با فارس:

مسابقات قرآن در ایران اجتماع برترین‌های قرآنی جهان است

نماینده آرژانتین در رشته قرائت سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن، این مسابقات را اجتماع بزرگ اساتید و برترین‌های قرآنی برای رشد جوانان عنوان کرد و گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران از بالاترین سطح برگزاری در بین مسابقات مشابه برخوردار است.

مسابقات قرآن در ایران اجتماع برترین‌های قرآنی جهان است

«حسین خو» نماینده کشور آرژانتین در رشته قرائت سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در خصوص سطح این مسابقات، گفت:هرچند برای اولین بار است که به ایران سفرکرده‌ام اما با توجه به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران را دنبال می‌کردم با قاطعیت می‎‌توانم بگویم که این مسابقات از بالاترین سطح از نظر کیفی در بین مسابقات مشابه برخوردار است.

وی که از 10 سالگی به دین مبین اسلام مشرف شده است، درباره نحوه تشرف به دین اسلام بیان داشت: زمانی که 10 ساله بودم خانواده‌ام به دین اسلام مشرف شدند و من نیز از آن زمان به دین اسلام علاقه پیدا کردم و نامم را از «خوزه» به «حسین» تغییر دادم.

تشرف به اسلام مهم‌ترین اتفاق در زندگی من بود

این مسلمان آرژانتینی که تشرف به اسلام را یکی از موهبت‌های الهی می‌داند، تشرف به اسلام را مهم‌ترین اتفاق زندگی خود دانست و تصریح کرد: من علاقه زیادی به شرکت در فعالیت‌های قرآنی داشتم به همین جهت از دوران نوجوانی به تشویق خانواده در کلاس‌های قرآن حضور می‎یافتم تا بتوانم در این عرصه قدم بردارم البته با توجه به محدودیت‌های موجود در آرژانتین فعالیت در امور قرآنی به سختی بود اما به لطف خداوند توانستم به جایگاه مطلوبی برسم.

قاری جوان آرژانتینی که اکنون در مرکز معاملات ملکی مرکز شهر بوینس آیرس مشغول به کاراست، انس با قرآن را لازمه تلاوت خوب دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای روزانه‌ای که به آن مبادرت می‎ورزم تلاوت قرآن کریم است به طوری که حتی با وجود مشغله کاری تلاش می‌کنم روزانه 3 ساعت تلاوت قرآن داشته باشم.

با تلاوت قرآن حضور دائمی پررورگار در زندگی را حس می‌کنم

وی ادامه داد: تلاوت قرآن کریم احساس آرامش درونی خاصی در وجودم ایجاد می‌کند و با ارتباطی که ازطریق تلاوت کلام الهی با پروردگار دارم حضور دائمی خداوند در زندگی را بهتر درک می‌کنم.

نماینده کشور آرژانتین در رشته قرائت سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، ایران را کشور شگفتی‌ها نامید و گفت: این اولین سفر من به ایران است و تا این لحظه علاوه برآشنایی با قاریان و حافظان کشورهای مختلف از شگفتی‌های سرزمین ایران لذت برده‌ام و امیدوارم به زودی به زیارت حرم معصومین علیهم السلام نیز مشرف شوم.

وی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران بهترین نوع آن در جهان است، خاطر نشان کرد: در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بهترین‌های قرائت و حفظ قرآن از سراسر جهان گردهم می‌آیند که این امر  برای افراد جوانی همچون من تجربه خوبی است بر همین اساس من سعی می‌کنم از این فرصت بهترین استفاده را ببرم تا وقتی به کشورم بازگشتم جوانان آرژانتینی را نیز با این تجربیات آشنا کنم.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول