اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون: هنوز چند هزار سرباز روس در مرز اوکراین حضور دارند

وزارت دفاع آمریکا معتقد است با وجود بازگشت حدود 40 هزار نیروی نظامی روسیه از مناطق همجوار با مرز اوکراین، هنوز بیش از دو هزار سرباز روس در این مناطق مستقر هستند.

پنتاگون: هنوز چند هزار سرباز روس در مرز اوکراین حضور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که پنتاگون اطلاع دارد که روسیه هزاران سرباز خود را از مناطق مرزی اوکراین عقب کشیده است، ولی بر این عقیده است که همچنان تعداد بسیار زیادی از نیروی نظامی روس در مرز اوکراین مستقر هستند.

هیگل گفت: «ما میدانیم که روسیه هزاران نیروی نظامی خود را از مرز اوکراین عقب کشیده است، البته ما از این مسئله هم آگاه هستیم که هنوز چند هزار سرباز روس در این مناطق باقی مانده‌اند.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین یادآور شد که در خصوص مسئله حضور نظامیان روسیه در مرز اوکراین با «سرگئی شایگو» همتای روسی خود گفت‌وگویی نداشته است.

یک مقام بلندپایه پنتاگون نیز به خبرنگاران گفته است که روسیه حدود 40 هزار نیروی نظامی خود را از مرز اوکراین عقب کشیده است، ولی حدود 2 هزار نیرو همچنان در این مناطق استقرار دارند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ 19 ماه مه به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا نیروهای شرکت کننده در تمرینات نظامی در مناطق همجوار با مرز اوکراین به پایگاه‌های استقرار دائم خود بازگردند تا شرایط مساعدی برای برگزاری انتخابات پیش از موعد ریاست جمهوری در اوکراین فراهم شود.

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، نیروهای نظامی و تجهیزات سنگین این کشور طی چند روز این مناطق را ترک کرده و تنها نیروهای مرزبانی این کشور در این مناطق حضور دارند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول