اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

سازمان آی.اس.آی اعلام کرد

شکست جاسوسان خارجی برای نفوذ در ارتش پاکستان

سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) اعلام کرد 58 خارجی که با گرفتن ملیت پاکستانی به ارگان‌های نظامی این کشور نفوذ کرده بودند، بازداشت شدند.

شکست جاسوسان خارجی برای نفوذ در ارتش پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، وزارت کشور پاکستان در گزارشی به نقل از سازمان اطلاعات ارتش این کشور اعلام کرد: 58 خارجی که با دادن رشوه و دریافت ملیت پاکستانی سعی در نفوذ بیشتر در ارگان‌‌های نظامی این کشور را داشتند، بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش تعدادی از مأموران با تجربه سازمان «سیا» و یکی از اعضای سازمان اطلاعات افغانستان نیز در بین افراد دستگیر شده هستند.

سناتور «طلحه محمود» از اعضای حزب «جمعیت علمای اسلام» شاخه «فضل الرحمن» عضو ارشد کمیسیون تحقیقاتی ویژه مجلس سنای پاکستان به خبرنگاران گفت: کمیسیون ویژه مجلس سنا تحقیق در مورد کارمندان سازمان ثبت احوالی که در صدور شناسنامه برای جاسوسان خارجی دست داشتند را آغاز کرده و به زودی برخی از این کارمندان مجازات می‌شوند.

وی با ابراز تأسف از صدور شناسنامه برای جاسوسان خارجی، خاطر نشان کرد: گزارش سازمان اطلاعات ارتش این کشور نشان می‌دهد که یکی از این جاسوسان مدتی به عنوان تکاور ارتش استخدام شده و توانسته به برخی از اطلاعات محرمانه نظامی پاکستان دست یابد.

وی تأکید کرد: کارمندان ثبت احوال با دریافت مبلغ ناچیزی امنیت پاکستان را به خطر انداخته‌اند بنابراین هرگز تبرئه نخواهند شد.

سناتور طلحه محمود فاش کرد: یکی از وزیران دولت مرکزی در صدور شناسنامه برای 2 زن جاسوس خارجی دست داشته اما در حال حاضر نبایستی نام وی افشا شود و نیروهای ارتش بدنبال مجرمانی هستند که در این خیانت دست داشته‌اند.

سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) با ارسال فهرست افراد مشکوک به مدیر ثبت احوال این کشور از وی خواستند تا نسبت به زیر نظر گرفتن این افراد با مأموران این سازمان همکاری کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول