اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان:

نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات آماده‎اند

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور از آمادگی کامل برخوردارند.

نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات آماده‎اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: در جلسه شورای وزیران این کشور که به ریاست «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان در مورد امنیت انتخابات برگزار شده بود، وزرای کشور و دفاع افغانستان از تامین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اطمینان دادند.

«بسم الله محمدی» وزیر دفاع افغانستان گفت: با توجه به برگزاری و تجربه‎های گذشته بویژه دور اول انتخابات این کشور، ارتش ملی برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با کمک نهادهای دیگر برای تامین امنیت امنیت انتخابات آمادگی کامل دارند.

همچنین «محمد ایوب سالنگی» معاون ارشد وزارت کشور افغانستان نیز از آمادگی کامل نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد و گفت: بررسی‎های دقیقی برای تأمین امنیت انتخابات در سراسر افغانستان در حال انجام است.

«رحمت الله نبیل» سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان نیز در این نشست با تکمیل ارزیابی خود در مورد چالش‌های دور اول انتخابات افغانستان از آماده سازی طرح عملیاتی امنیت ملی این کشور برای تآمین امنیت انتخابات خبر داد.

«احمد یوسف نورستانی»، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در این نشست از نیروهای امنیتی افغان در تأمین امنیت دور اول انتخابات تشکر کرد و اظهار داشت: دور اول انتخابات افغانستان عاری از مشکلات نبود و در این دوره با هماهنگی ارگان‎های ذیربط از این مشکلات جلوگیری خواهد شد.

وی هچنین از نیروهای امنیتی افغان خواست تا تدابیر امنیتی را در سراسر این کشور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افزایش دهند.

نورستانی افزود: برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به انداز کافی برگه‌های رای چاپ شده و مشکلاتی که در دور اول انتخابات و کمبود برگه رای‌گیری وجود داشت اکنون رفع شده است در نتیجه هیچ شهروند افغان از حق رای محروم نخواهد شد.

«عبدالستار سعادت» رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز در ادامه گفت که تأمین امنیت در شفافیت انتخابات مهم است بنابراین هرچه شرکت مردم در انتخابات کمتر باشد؛ زمینه تقلب و تخلف بیشتر می‎شود.

به گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، «حامد کرزی» رئیس جمهور این کشور نیز پس از ارائه گزارش‌های نهادهای امنیتی و نظریات مسئولین کمیسیون‌های انتخابات و شکایات انتخاباتی افغانستان، بر هماهنگی و همکاری نزدیک میان این نهادهاتاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا شرکت مردم در این دور از انتخابات نیز گسترده باشد و زمینه برای برگزاری انتخاباتی شفاف و عاری از مداخله مساعد شود.

وی افزود: مردم افغانستان باید در این دور نیز با خاطری آرام و آسوده در این تمرین ملی برای تعیین سرنوشت‌شان شرکت کنند.

کرزی تاکید کرد: بخاطر جلوگیری و حفظ بی طرفی مقامات دولتی در انتخابات، بزودی فرمانی را صادر خواهد کرد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» در 24 خرداد سالجاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول