اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته

کشته و زخمی شدن ۱۳ پلیس/ افزایش ۱۸ درصدی خشونت علیه خبرنگاران

کشته و زخمی شدن ۱۳ پلیس، افزایش ۱۸ درصدی خشونت علیه خبرنگاران، کشته و زخمی شدن ۲۹ شبه‏‎نظامی طالبان و کشف یک انبار سلاح و مهمات، بخشی از رویدادهای مهم امنیتی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته است.

کشته و زخمی شدن ۱۳ پلیس/ افزایش ۱۸ درصدی خشونت علیه خبرنگاران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «محمد رزاق یعقوبی»، فرمانده پلیس ولایت «فراه» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در حمله شبه‎نظامیان طالبان به پاسگاه نیروهای امنیتی افغان در منطقه «پشت‌کوه» این ولایت، 2 پلیس کشته و 2 پلیس دیگر زخمی شدند.

به گفته یعقوبی، در این درگیری یک شبه‎نظامی طالبان کشته و چند نفر دیگر از آنها نیز زخمی شده است.

از سوی دیگر، «ضیاء درانی»، سخنگوی پلیس ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان نیز گفت: بر اثر 2 انفجار در این ولایت یک پلیس کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان نیز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که 3 پلیس افغان در انفجار مین کنار جاده‎ای در این کشور کشته شدند.

افزایش 18 درصدی خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان

«نجیب شریفی» رئیس کمیته «مصونیت خبرنگاران» افغانستان امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: خشونت علیه خبرنگاران نسبت به پنج ماه سال گذشته میلادی 18 درصد افزایش یافته است.

به گفته شریفی؛ طی پنج ماه اول سال 2014 میلادی، در کمیته مصونیت خبرنگاران این کشور، 50 مورد خشونت به ثبت رسیده است.

وی افزود: از 50 مورد خشونت ثبت شده علیه خبرنگاران، پنج مورد آن قتل است که نیروهای امنیتی و مقامات دولتی افغانستان مسئول 63 درصد این خشونت‌ها هستند.

کشته و زخمی شدن 29 شبه‏‎نظامی طالبان در افغانستان

«عبدالحبیب سید خیل» فرمانده پلیس ولایت «کنر» در شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در نتیجه حمله هوایی پهپاد نظامیان خارجی در منطقه «دانگام» این ولایت، پنج شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

از سوی دیگر وزارت دفاع افغانستان نیز با انتشار اطلاعیه‎ای از کشته شدن 19 شبه‌‎نظامی طالبان در ولایت‌های «کاپیسا»، «خوست»، «قندهار» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته خبر داد.

بر اساس اطلاعیه دیگری از این وزارتخانه، پنج شبه‎نظامی طالبان بر اثر انفجار مین دست‎ساز خودشان در ولایت هلمند و خوست در یک مسجد کشته شدند.

کشف یک انبار سلاح و مهمات شرق افغانستان

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان یک انبار سلاح و مهمات را در ولایت «کاپیسا» در شرق افغانستان کشف و ضبط کردند.

بر اساس این اطلاعیه، تعدادی سلاح و مهمات نیز در یک عملیات ویژه نیروهای امنیتی افغان در مرکز این ولایت کشف شده است.

کشته شدن یک فرمانده پلیس در شمال افغانستان

«زمان الدین حسینی»، فرمانده پلیس ولایت «جوزجان» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای، فرمانده پلیس منطقه «آقچه» در ولایت کاپیسا در شمال افغانستان کشته و 3 محافظ وی نیز زخمی شدند.

به گفته حسینی، خودروی حامل این فرمانده و همراهانش در حال عبور با مین کنارجاده‌ای برخورد کردند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول