اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

کشته و زخمی شدن 6 پلیس/ پرتاب 120 موشک از خاک پاکستان به شرق افغانستان

کشته و زخمی شدن 6 پلیس، پرتاب 120 موشک از خاک پاکستان به شرق افغانستان، دستگیری 2 فرمانده و کشته شدن 17 شبه‎نظامی طالبان، بخشی از رویدادهای مهم امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته است.

کشته و زخمی شدن 6 پلیس/ پرتاب 120 موشک از خاک پاکستان به شرق افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالولی طوفان»، فرمانده پلیس ولایت «کنر» در شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر انفجار مین در منطقه «محمد آغه» این ولایت، یک پلیس کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر «شفیق ننگ صافی»، سخنگوی والی ولایت «غزنی» نیز گفت: بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای در منطقه «خواجه عمری» این ولایت، یک پلیس کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

پرتاب 120 موشک از خاک پاکستان به شرق افغانستان

«عبدالحبیب سید خیل»، فرمانده پلیس ولایت «کنر» در شرق افغانستان در گفت‏‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در 24 ساعت گذشته 120 موشک از خاک پاکستان به منطقه «دانگام» و «شیگل» ولایت کنر پرتاب شده است.

به گفته سید خیل، در این رویداد یک غیرنظامی کشته و 14 نفر زخمی شدند همچنین بیش از 100 منزل مسکونی تخریب شده است.

حملات موشکی از آن سوی مرز افغانستان که از 2 سال گذشته آغاز شده هنوز هم ادامه دارد.

این در حالی است که هفته گذشته وزیر کشور افغانستان به دولت پاکستان هشدار داده بود اما این حملات در روزهای اخیر شدت بیشتری یافته است.

دستگیری 2 فرمانده شبه‎نظامیان طالبان در شمال افغانستان

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان 2 فرمانده شبه‎نظامیان طالبان را به نام‎های «نیازمحمد» و «عبدالسلام» همراه با 2 نفر از همراهانشان در شهر «تالقان» مرکز ولایت «تخار» دستگیر کرده‌اند.

براساس این اطلاعیه، از محل دستگیری این افراد 2 حلقه مین و تعدادی شب‌نامه نیز کشف شده است.

در این اطلاعیه آمده است: در اقدام دیگر نیروهای امنیتی افغان در منطقه «کفکان» این ولایت 9 حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین نیز به دست نیروهای افغان افتاده است.

از سوی دیگر وزارت کشور افغانستان از دستگیری 2 تروریست همراه با یک موتورسیکلت بمبگذاری شده در منطقه «علی‎شیر» ولایت «خوست» خبر داد.

کشته و زخمی شدن 17 شبه‎نظامی طالبان در افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «ننگرهار»، «لغمان»، «قندهار»، «زابل»، «ارزگان»، «میدان وردک»، «کاپیسا»، «لوگر» و «پکتیا» در 24 ساعت گذشته، 9 شبه‎نظامی طالبان کشته، 2 نفر زخمی و 9 نفر دیگر دستگیر شدند.

بر اساس این اطلاعیه، پنج حلقه مین و مقداری مواد منفجره از ولایت ننگرهار، دایکندی، تخار و پکتیا نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

از سوی دیگر «اسدالله»، فرمانده پلیس منطقه «نجراب» ولایت «کاپیسا» نیز گفت: در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی افغان با شبه‎نظامیان طالبان در این منطقه، هشت شبه‎نظامی طالبان کشته و 6 نفر دیگر دستگیر شدند.

به گفته اسدالله، در این درگیری، پنج کودک نیز زخمی شدند اما به نیروهای امنیتی آسیب نرسیده است.

همچنین وزارت دفاع افغانستان از کشتن چهار مخالف مسلح و زخمی شدن 2 نفر دیگر از آن‌ها در 24 ساعت گذشته در این کشور خبر داد.

افراد مسلح  2 نفر را در جنوب افغانستان سر بریدند

«عبدالله»، فرماندار منطقه «گیزاب» ولایت «ارزگان» در جنوب افغانستان به خبرنگاران گفت: شبه‎نظامیان طالبان پس از ربودن یک پلیس و یک غیرنظامی، آن‌ها را سر بریدند.

به گفته عبدالله، این افراد 3 شب پیش ربوده شدند اما اجساد آن‌ها روز گذشته در این منطقه کشف شده است.

وی افزود، سرباز کشته جزو پلیس مرزی ولایت قندهار بوده است.

کشته شدن 2 فرمانده مسلح غیر مسئول در شمال افغانستان

«امین الله امرخیل»، فرمانده پلیس ولایت «بغلان» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت: در نتیجه درگیری میان 2 گروه از افراد مسلح غیر مسئول در منطقه «ده سلاح» این ولایت، پنج نفر از طرفین درگیری کشته و تعدادی هم زخمی شدند.

به گفته امرخیل، خصومت‌های شخصی عامل درگیری بوده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول