اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تربیت و آموزش سپاه سمنان:

حلقه‏های صالحین نابودکننده ریشه فرهنگ غرب در کشور هستند

مسئول تربیت و آموزش سپاه شهرستان سمنان گفت: حلقه‏های صالحین نابودکننده ریشه فرهنگ غرب در کشور هستند.

حلقه‏های صالحین نابودکننده ریشه فرهنگ غرب در کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام‌ والمسلمین سیدروح‌الله رضوی‏جو ظهر امروز در حاشیه سرکشی از حلقه‏های صالحین بسیج خاتم‌الأنبیاء (ص) سمنان با اشاره به اهمیت ویژه توانمندسازی حلقه‏های صالحین، اظهار داشت: امروز با وجود حساسیت مسئله فرهنگ در کشور، حلقه‏های صالحین در این راستا می‏توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مؤثری که سرگروه باید به آن توجه داشته باشد، گسترده‏سازی ارتباط خود با متربی است؛ به طوری که به صورت نامحسوس وارد مشکلات متربی و خانواده شده و اقدام به حل آنها کند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه شهرستان سمنان اظهار داشت: اگر همه سرگروه‏ها طبق برنامه خواسته شده پیش روند، مشکلات به وجود آمده در جامعه حل خواهد شد و فرهنگ غربی که در جامعه رواج پیدا کرده است، از بین خواهد رفت.

یک کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: رشته امید دشمن با فتح خرمشهر از بین رفت و سونامی بزرگی در میان رسانه ها به وجود آمد.

محمد حمزه بیان کرد: مهم‌ترین عوامل سقوط خرمشهر را می‏توان موقعیت سیاسی داخلی و خارجی ایران، توان نظامی دشمن و موقعیت جغرافیایی خرمشهر دانست.

وی ادامه داد: در سقوط خرمشهر نخستین عامل یعنی موقعیت سیاسی داخلی و خارجی ایران مهم‌ترین عامل بوده است؛ چرا که وجود گروه‏های مختلف مسلح مانند مجاهدین خلق، پیکار، حزب توده و خلق مسلمان و هم‌سویی آنان با دفتر هماهنگی ریاست جمهوری بنی صدر از جمله عامل مهم در جهت سقوط خرمشهر بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: بنی صدر با مدیریت انفعالی با دیدگاه غربی و تکیه بر نیروهای کلاسیک و مدعیان تخصصی نظامی که عده‏ای از این افراد خائن و خودفروخته بودند و همچنین عدم استقبال دولت از مقاومت 34 روزه مردم مقاوم خرمشهر و جلوگیری از شکل‏گیری نیروهای انقلابی همچون سپاه از دیگر عوامل سقوط خرمشهر بود.

حمزه در خصوص اهمیت حفظ خرمشهر برای رژیم بعثی اظهار داشت: خرمشهر برای دشمن نماد غرور بود؛ به همین دلیل، برای حفظ آن تمام تلاش خود را کرد و با دعوت از رسانه‏های داخلی و خبرگزاری‏های بین‏المللی و مطبوعات جهان دست به مانور تبلیغاتی وسیعی زد.

وی در خصوص احساس خود هنگام شنیدن خبر آزادسازی خرمشهر گفت: آن روز با گروهی از رزمندگان به عنوان نیروهای پشتیبانی کننده رزم در اهواز مستقر بودیم و هنگام شنیدن این خبر غرورآفرین و اثبات حقانیت اسلام و نظام در برابر کفر، بغضی که ماه‏ها گلوی رزمندگان را گرفته بود، شکسته شد.

این کارشناس سیاسی در خصوص تأثیر آزادسازی خرمشهر بر ادامه جنگ، بیان کرد: تا قبل از فتح خرمشهر دنیا ایران را به حساب نمی‏آورد؛ اما پس از آن تمام نگاه‏ها به ایران معطوف شد و صدام کلید پیروزی و شکست جنگ را خرمشهر می‏دانست که با پیروزی خرمشهر امیدش از بین رفت.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول