اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف پایان فوری درگیری‌ها در دونتسک را خواستار شد

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه از دولت اوکراین خواست سریعا و بدون پیش‌شرط عملیات نظامی در منطقه «دونتسک» را متوقف کند.

لاوروف پایان فوری درگیری‌ها در دونتسک را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه راشاتودی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه توقف درگیری‌ها در مناطق شرقی اوکراین را خواستار شد. وی از ارتش اوکراین خواسته است که فورا و بدون پیش‌شرط عملیات نظامی در منطقه «دونتسک» را متوقف کند.

ارتش اوکراین از دیروز و در پی ورود گروهی از استقلال‌طلبان به فرودگاه دونتسک، از زمین و هوا حملات گسترده‌ای را علیه هواداران روسیه آغاز کرده است. سخنگوی جمهوری خودخوانده دونتسک ساعتی قبل به شبکه سی‌ان‌ان گفته بود که شمار تلفات استقلال‌طلبان در دو روز اخیر، به دستکم 35 نفر رسیده است.

دولت موقت اوکراین از دو ماه قبل و به بهانه مبارزه با تروریسم، نظامیان خود را به مناطق شرقی کشور اعزام کرده و دست به سرکوب گسترده استقلال‌طلب‌ها زده است. در جریان این درگیری‌ها، تاکنون ده‌ها نفر کشته شده‌اند.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که درگیری شدید در منطقه دونتسک همچنان در جریان است و احتمال افزایش تلفات نیز وجود دارد. مسکو دیروز در حالی انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین را به رسمیت شناخت که به دولت جدید این کشور توصیه کرد، دست از حملات نظامی به مناطق شرقی بردارد.

با این وجود، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور جدید اوکراین در اولین کنفرانس خبری بعد از اعلام نتایج، از این عملیات حمایت کرد و گفت این قضیه باید طی چند ساعت به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول