اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

خرمی در گفت‌وگو با فارس:

واگذاری بخش مکتوب نمایشگاه قرآن به موسسه نمایشگاه‌ها درست نبود/ ارشاد بابت سال گذشته هنوز بدهکار است

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم از واگذاری امور نمایشگاه قرآن در بخش نشر به موسسه نمایشگاه‌ها گلایه کرد و گفت: متاسفانه تاکنون هزینه برگزاری نمایشگاه قرآن سال گذشته پرداخت نشده است.

واگذاری بخش مکتوب نمایشگاه قرآن به موسسه نمایشگاه‌ها درست نبود/ ارشاد بابت سال گذشته هنوز بدهکار است

حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم و مدیر بخش بین‌الملل و مکتوب بیست و یکمین دوره نمایشگاه قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون مجری این دوره از نمایشگاه اظهار داشت: مدیریت نشر مکتوب و بین الملل نمایشگاه قرآن سال گذشته برعهده اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم بود.

وی با اشاره به اینکه برخلاف سال گذشته برگزاری نمایشگاه بیست و دوم قرآن به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی سپرده شده و از همکاری تشکل‌ها خبری نیست، ابراز داشت: برخلاف آنچه وزارت ارشاد و دولت مطرح می‌کند واگذاری کار به بخش خصوصی و تشکل‌ها را در این دوره شاهد نیستیم و برگزاری نمایشگاه قرآن به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی سپرده شده است.

به گفته خرمی، برگزاری نمایشگاه کتاب به تشکل‌ها واگذار شد و در نهایت دیدیم که همه راضی بودند و گلایه کمتری مطرح شد، از سوی دیگر انسجام خوبی را نیز شاهد بودیم، مجری برگزار کننده کلیه تشکل های صنفی نشر در کنار هم تحت عنوان اتحادیه تعاونی ناشران ایران نمایشگاه را برگزار کردند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم با بیان اینکه تشکل‌ها برای برگزاری نمایشگاه امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند، تصریح کرد: دور از انتظار بود که به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و یا سازمان دولتی امور واگذار شود، چرا که باید امور به تشکل‌ها واگذار می‌شد، فرقی هم نمی‌کند تشکل تهران باشد یا قم مهم این است اداره کننده تشکلی باشد که در جریان امر قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه رئیس نمایشگاه قرآن سال گذشته نیز از اداره نمایشگاه توسط تشکل‌ها ابراز رضایت می‌کرد، گفت: از سال گذشته بنا بود کار به تشکل‌ها واگذار شود و به شکل منسجم امور را پیگیری کنیم و طبق توصیه رهبر معظم انقلاب و برابر اصل 44 قانون اساسی و موضوع خصوصی سازی باید بخش مکتوب به تشکل‌ها واگذار می‌شد، اما اینطور نشد.

این فعال فرهنگی ضمن اشاره و تاکید به این مهم که بیشترین ناشران شرکت کننده در نمایشگاه قرآن از حوزه دین و علوم قرآنی هستند، تصریح کرد: با توجه به این مهم بود که مدیریت نمایشگاه سال گذشته به ما نهاده شد و شاهد تحولاتی هم بودیم، همه این موارد نشان می‌دهد کار را با کمترین هزینه انجام دادیم. متاسفانه تاکنون هزینه برگزاری نمایشگاه سال گذشته به این تشکل پرداخت نشده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول