اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولین کنفرانس خبری رئیس‌جمهور جدید اوکراین

پروشنکو: ارتباط نزدیک با اتحادیه اروپا اولویت دولتم است/به زودی با مقامات روس دیدار می‌کنم

«پترو پوروشنکو» که بر اساس نتایج اولیه رئیس‌جمهور جدید اوکراین است، روز دوشنبه برای اولین بار پس از انتخابات در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت ارتباط نزدیک با اتحادیه اروپا جزو اولویت‌های اصلی دولت جدید است.

پروشنکو: ارتباط نزدیک با اتحادیه اروپا اولویت دولتم است/به زودی با مقامات روس دیدار می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور جدید اوکراین روز دوشنبه اولین بار بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی در این نشست خبری با تأکید بر عزم دولتش برای گسترش روابط با اتحادیه اروپا، گفت در هفته‌های اخیر دیدارها و رایزنی‌های متعددی با مقامات این اتحادیه داشته است. وی ایجاد روابط نزدیک با بروکسل را جزو اولویت‌های اصلی دولت خود خواند.

این سرمایه‌دار بزرگ اوکراینی شب گذشته نیز بعد از مشخص شدن نتایج همه‌پرسی‌های پای صندوق رأی، خود را پیروز انتخابات خوانده و بر تلاش برای نزدیک به شدن به اروپا تأکید کرده بود. وی همچنین گفته بود برای مذاکره با مقامات روس آمادگی دارد.

کمیسیون انتخابات اوکراین صبح دوشنبه نتایج شمارش نیمی از مجموع آرا را اعلام کرد. بر اساس این نتایج پروشنکو با کسب 54درصد از این آرا و با توجه به به عملکرد ضعیف «یولیا تیموشنکو» که تنها حدود 13درصد از آرا را به دست آورده، پیروزی خود در انتخابات را مسجل کرده است. هنوز نتایج پایانی انتخابات اعلام نشده است.

پروشنکو در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود هم گفت پس از استقرار دولت جدید، با مسکو وارد تعامل می‌شود. پروشنکو تأکید کرد که بدون ایفای نقش روسیه، آرام کردن مناطق شرقی اوکراین، «امکان‌پذیر نیست.»

وی گفت انتظار دارد که اولین دیدار وی با مقامات روس، اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) برگزار شود. با این وجود، پروشنکو بار دیگر شبه‌جزیره «کریمه» را، که سه ماه قبل طی یک همه‌پرسی به روسیه پیوست، منطقه‌ای اشغال‌شده خواند. وی دیروز هم گفته بود هرگز الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول