اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

تعطیلی حوزه‌های اخذ رای در شهر استقلال‌طلب «دونتسک»

خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد که ۳۰۸ حوزه اخذ رأی‌ از ۲ هزار و ۴۳۰ حوزه در منطقه دونتسک، اخذ آراء را آغاز کرده‌ است اما هیچ حوزه اخذ رأی در شهر استقلال‌طلب دونتسک باز نشده است.

تعطیلی حوزه‌های اخذ رای در شهر استقلال‌طلب «دونتسک»

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد که 308 حوزه اخذ رأی از 2 هزار و 430 حوزه در منطقه دونتسک اخذ آراء را آغاز کرده است.

با اینحال دفتر مطبوعاتی منطقه دونتسک اعلام کرد که هیچ حوزه اخذ رأی در شهر استقلال‌طلب دونتسک برای جمع‌آوری آراء مرد باز نشده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که 13 حوزه اخذ آراء در «ماریوپل» منطقه دونتسک باز نشده‌ است.

صدای روسیه در گزارشی از اخبار انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که نتایج اولیه این انتخابات 26 ماه مه، (5 خردادماه) اعلام می‌شود.

طبق تصمیم دادگاه قانون اساسی، انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری در اوکراین قرار است مارس 2019 برگزار شود و رئیس‌جمهوری که در این انتخابات برگزیده می‌شود برای یک دوره 5 ساله رئیس‌جمهور خواهد بود.

36 میلیون نفر برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین ثبت‌نام کرده‌اند و «ویکتور گرژوف»، رئیس کمیته انتخاباتی اوکراین در مسکو به ایتارتاس اعلام کرد که آندسته از اوکراینی‌هایی که در روسیه زندگی می‌کنند نیز می‌توانند در 6 حوزه اخذ رأی که در سفارت اوکراین در مسکو، کنسولگری عمومی این کشور در سنت‌پطرزبورگ، نیژنی نووگراد، روستوف آن دان، نووسیبرسک و یکاترینبورک، باز هستند، آراء خود را به صندوق‌های رأی‌گیری بیاندازند.

انتخابات امروز ۱۸ نامزد دارد اما طرفداران روسیه در شرق اوکراین گفته‌اند که انتخابات را تحریم خواهند کرد.

بی بی سی نیز گزارش کرد که خشونتها در شرق کشور، بخصوص در دو منطقه دونتسک و لوهانسک که دو هفته پیش همه پرسی استقلال از اوکراین برگزار کردند، سبب شده که زمینه چینی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آن مناطق با خدشه جدی مواجه شود.

هم‌اکنون «پترو پوروشنکو»، سرمایه‌داری که از طریق فروش شکلات و تنقلات به ثروتی کلان رسیده، در نظرسنجی ها بر دیگر نامزدها پیشی دارد.

 

«یولیا تیموشنکو»، نخست وزیر سابق که پس از محکومیت به فساد مدتی در زندان بوده است، در مقام دوم قرار دارد.

 

در صورتی که هیچ کاندیدایی در دور اول انتخابات نتواند بیش از ٥٠ درصد آرا را کسب کند، دور دوم در ١٥ ژوئن برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری امروز اوکراین تا ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول