اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دستبرد اینترنتی به حساب بانکی همسایه سالخورده

فردی که با سوءاستفاده از اعتماد همسایه سالخورده به حساب بانکی وی دستبرد زده بود توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

دستبرد اینترنتی به حساب بانکی همسایه سالخورده

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان سالمند مبنی بر برداشت غیرمجاز 4 میلیون و 380 هزار ریال از حساب بانکی اش از طریق اینترنت، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سید محسن عرفانی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام یک سری تحقیقات و اقدامات تخصصی عامل این برداشت غیر مجاز را که جوانی 20 ساله بود شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی او را به پلیس فتا منتقل کردند.

وی گفت: در بازجویی های به عمل آمده متهم در مواجهه با ادله پلیسی لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبنی بر برداشت غیرمجاز اعتراف کرد و اظهار داشت به دلیل کسالت فرد شاکی با در اختیار داشتن کارت و رمز اول برای دریافت حقوق مستمری وی به بانک مراجعه کردم و ضمن دریافت حقوق شاکی با  ایجاد رمز دوم طی 2 ماه گذشته مبلغ 4 میلیون و 380 هزار ریال را برای خرید اینترنتی و شارژ تلفن همراه خرج کردم.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در پایان با اشاره معرفی متهم به مقام قضائی به شهروندان توصیه کرد: با فعال نمودن سیستم پیامک واریز- برداشت از حساب، همیشه از گردش مالی خود مطلع باشند و از قرار دادن رمز به همراه کارت عابر در اختیار دیگران خودداری کنند و به منظور افزایش ضریب ایمنی حساب خود به صورت دوره ای اقدام به تعویض رمز عبور کارت عابر بانک کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول