اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نیویورک‌تایمز گزارش داد

ضعف ارتش نیجریه؛ مانعی در نجات دختران ربوده شده توسط «بوکوحرام»

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که ضعف عملکرد ارتش نیجریه موجب شده است تا با گذشت بیش از یک ماه از ربوده شدن دختران نیجریه‌ای، هیچ‌گونه پیشرفتی در نجات این دختران به وجود نیاید.

ضعف ارتش نیجریه؛ مانعی در نجات دختران ربوده شده توسط «بوکوحرام»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، سازمانهای اطلاعاتی از سراسر جهان وارد نیجریه شده‌‌اند تا به یافتن حدود 300 دانش‌آموز دختر نیجریه‌ای که توسط گروه تروریستی «بوکوحرام» بیش از یک ماه پیش ربوده شده‌اند، کمک کنند اما هیچ پیشرفتی تاکنون در فرایند بازگرداندن این دختران نوجوان به خانه‌هایشان حاصل نیامده است.

نیویورک‌تایمز ادامه داد که به گفته بسیاری از آنهایی که در عملیات نجات این دختران دخیل هستند، مشکل در واقع ضعف عملکرد ارتش نیجریه است.

یک نگرشی میان دیپلمات‌ها وجود دارد مبنی بر آنکه ارتش نیجریه از نظر آموزش و سلاح و تجهیزات ضعیف است و همچنین غرق در فساد است و نه تنها قادر به یافتن این دختران ربوده شده نیست بلکه در حال شکست خوردن مقابل بوکوحرام است.

 

بوکوحرام کنترل کارآمدی بر بیشتر بخش‌های شمال شرقی نیجریه دارد زیرا ارتش نیجریه از اهداف حساس عقب‌نشینی کرده است تا از هرگونه جنگ با بوکوحرام خودداری کند و خارج از مسیر این گروه تروریستی قرار گیرد و این در حالی است که اعضای این گروه تروریستی غیرنظامیان را قتل عام می‌کنند.

جنگجویان بوکوحرام در هفته جاری به حملات بدون رویارویی با هرگونه مجازات خود ادامه دادند و دهها نفر از مردم سه روستا را قتل عام کردند و انفجارهایی خودرو که عامل آن گروه تروریستی بوکوحرام است به کشته شدن بیش از یکصد نفر منتهی شده است.

در حال حاضر، کمک فرانسه، آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس بر پاسخ به سوالاتی متمرکز شده است که در نهایت ممکن است راهنمایی‌هایی را در زمینه عملیات نجات ارائه دهد و مکان کنونی دختران ربوده شده را مشخص کند.

این گزارش سپس با اشاره به این موارد به عملکرد ضعیف ارتش نیجریه اشاره کرد و نوشت که حضور نظامی در برخی از خطرناک‌ترین جاده‌های منطقه نیجریه بسیار اندک است و در مکان‌هایی که روستا به طور مداوم مورد حمله قرار می‌گیرند، ایست‌های بازرسی اندکی وجود دارد و برخی اوقات نظامیانی که در این ایست‌های بازرسی حضور دارند حتی جلیقه نجات بر تن ندارند.

نیویورک‌تایمز در پایان نتیجه‌گیری کرد که دیپلمات‌های نیجریه در خصوص احتمال هرگونه عملیات نظامی ارتش نیجریه برای بازگرداندن این دختران به خانه‌هایشان ابراز تردید کرد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول