اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: اسنودن را به آمریکا تحویل نخواهیم داد

رئیس‌جمهوری روسیه بار دیگر تاکید کرد که قصد ندارد «ادوارد اسنودن، مبارزی در راه آزدای» را به آمریکا تحویل بدهد و اینکه او پایش به خاک روسیه رسیده، به‌خاطر برخورد غیرحرفه‌ای خود آمریکایی‌هاست.

پوتین: اسنودن را به آمریکا تحویل نخواهیم داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «لنتا. رو»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه در کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو اعلام کرد که مسکو قصد ندارد «ادوارد اسنودن» مامور سابق سازمان امنیت ملی آمریکا را به ایالات متحده بازگرداند و انگیزه این تصمیم هم آن است که روسیه هرگز مبارزان در راه آزادی را به هیچ کس تحویل نخواهد داد.

پوتین در عین حال یادآور شد علت اینکه اسنودن از ابتدا پایش به خاک روسیه رسیده و اکنون اینجاست، تنها برخورد کاملا غیرحرفه‌ای و نامعقولانه خود طرف آمریکایی است.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «برای چه آنها باعث وحشت همه کشورهای جهان شدند؟ او (اسنودن) در مسیر پرواز خود به منطقه ترانزیت روسیه قدم گذاشت و بعد معلوم شد که در همان ابتدا به کشور دیگری پرواز کرده بود. اسنودن مدت‌ها مانند یک زندانی در بخش ترانزیت فرودگاه نشسته بود و روسیه چاره‌ای جز اقدامی در این مورد نداشت و به همین دلیل به وی پناهندگی موقت داد تا حداقل آزادانه بتواند زندگی کند.»

پوتین بار دیگر با تاکید بر اینکه اسنودن هیچ اطلاعات سری را در اختیار سرویس‌های امنیتی روسیه قرار نداده است، به شوخی گفت: «اگر او اطلاعات قابل توجهی در اختیار ما قرار می‌داد، شاید به او پناهندگی دائم می‌دادیم.»

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول