اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تونس تمامی پروازها به مقصد لیبی را تعلیق کرد

تعلیق همه پروازهای تونس به لیبی به خاطر اوضاع امنیتی، آماده شدن گروه‌های تندرو در لیبی برای پاسخ به حملات نیروهای ژنرال حفتر، از جمله تحولات این کشور است.

تونس تمامی پروازها به مقصد لیبی را تعلیق کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع،اخبار برخی تحولات تازه مربوط به اوضاع امنیتی لیبی در زیر آمده است:

تونس همه پروازهای خود به لیبی را به حال تعلیق درآورد

 شرکت خطوط هوایی تونس اعلام کرد که همه پروازهای امروز جمعه خود به لیبی را لغو کرده است.

پایگاه‌های خبری لیبی امروز به نقل از خبرگزاری تونس آوردند شرکت خطوط هوایی تونس این اقدام پیشگیرانه را به خاطر حفظ جان مسافران در پی وخامت اوضاع امنیتی در طرابلس اتخاذ کرده است.

انصار الشریعه برای مقابله با حملات نیروهای حفتر آماده می‌شود

از سوی دیگربرخی فعالان یوتیوپ ویدیویی را منتشر کردند که در آن انصار الشریعه لیبی را در حال تمرین‌های نظامی نشان می دهد تا آماده پاسخ به هر گونه تجاوزی از سوی نیروهای حفتر باشند.

انصار الشریعه پیش از این ژنرال خلیفه حفتر فرمانده شورشی

را مسئول هر گونه حمله به بنغازی خوانده و تاکید کرد که با هر گونه تحرک نظامی در این شهر به گونه‌ای برخورد می‌کند که با کاروان قذافی و گردان هایش در این شهر کرده بود.

20 عضو یک خانواده بر اثر ترکش خمپاره در بنغازی زخمی شدند

از سوی دیگر 20 تن از اعضای یک خانواده شب گذشته بر اثر ترکش خمپاره ای که به منزلی مسکونی در شهر بنغازی اصابت کرد زخمی شدند.

هیچ طرفی مسئولیت شلیک این خمپاره را برعهده نگرفته است.

شهر بنغازی از جمله گذشته شاهد درگیری بین واحدهایی از ارتش لیبی و از طرفداران ژنرال حفتر با شبه نظامیان تندرو است که ده ها کشته برجا گذاشت.

اسپانیا فرستاده ویژه‌ای برای کمک به حل بحران لیبی به این کشور اعزام می‌کند

وزارت خارجه اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرد که مادرید با نگرانی زیاد اوضاع در لیبی را دنبال می کند و از همه طرف های فعال و نیروهای سیاسی می خواهد با پیشرفت در روند آشتی روند تحول دموکراتیک را در فضایی باثبات را تقویت کنند.

اسپانیا همچنین گفت که فرستاده ویژه ای را به لیبی اعزام می کند که نماینده اسپانیا در تدابیر جامعه بین المللی برای حمایت از لیبی در تلاش ها برای تحقق ثبات در این کشور است.

وزارت خارجه اسپانیا افزود که نماینده کشورش در کنار سازمان ملل و برناردینو لیون فرستاده ویژه اتحادیه اروپا و ناصر القدوه فرستاده دبیر کل اتحادیه عرب و فرستاده های دیگر کشورها در اتخاذ تدابیر لازم برای حل بحران لیبی شریک خواهد بود.

انتهای پیام/س

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول