اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

رئیس ستاد ارتش پاکستان در دیدار با نواز شریف اعلام کرد

پناهگاه‌های تحریک طالبان در مرز افغانستان نگرانی اصلی ارتش پاکستان

پس از سفر فرمانده ارتش پاکستان به افغانستان و مذاکره با مقامات نظامی و امنیتی کابل، «راحیل شریف»، وجود پناهگاه‌های تحریک طالبان در مرز افغانستان را نگرانی اصلی اسلام‌آباد دانست.

پناهگاه‌های تحریک طالبان در مرز افغانستان نگرانی اصلی ارتش پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در نشستی با حضور مقامات ارشد نظامی و دولتی به بررسی وضعیت امنیت ملی و منطقه‌ای در کاخ نخست وزیری پرداخت.

روزنامه اکسپرس تریبون امروز (پنجشنبه) در گزارشی اعلام کرد در جلسه‌ای که به ریاست نواز شریف و با حضور مقامات ارشد نظامی و غیر نظامی پاکستان برگزار شد در مورد نتایج سفر «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان به کابل و هماهنگی مرزی و امنیتی برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بحث و گفت‌وگو شد.

در این گزارش آمده است که دولت پاکستان حمایت کامل خود را از مقامات افغانی برای مرحله دوم انتخابات افغانستان اعلام کرده و در عین حال از آنان خواسته شده تا در مورد درگیریهای مکرر مرزی که توسط نیروهای امنیتی افغانستان انجام می‌شود اقدام فوری انجام دهند.

بر اساس بیانیه رسمی صادر شده توسط دفتر نخست وزیر در این نشست در مورد وضعیت افغانستان بعد از انتخابات و پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و تاثیر آن بر امنیت ملی و منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو شد.

همچنین راحیل شریف در مورد جریان سفر خود به کابل و درخواست او از مقامات امنیتی افغان برای پایان دادن به درگیریهای مرزی صحبت کرد.

وی در مورد نتایج مذاکرات با «شیر محمد کریمی» و «جوزف دانفورد» فرمانده نیروهای بین‌المللی آیساف که 2 روز پیش برگزار شده بود نیز صحبت کرد.

به گفته مقامات رسمی، فرمانده ارتش پاکستان نگرانی خود را نسبت به وجود پناهگاه‌های تحریک طالبان در افغانستان و اینکه احتمال می‌رود «ملا فضل الله» توسط سازمانهای امنیتی افغانستان پناه داده شده نیز ابراز داشت.

به گفته مقامات رسمی در این نشست در مورد مذاکره با طالبان و اینکه وزیر کشور پاکستان اخیراً اعلام کرده بود که دولت قرار است روند ادامه مذاکرات با طالبان را احیا کند صحبتی نشده است.

همچنین در این جلسه علاوه بر بحث و بررسی وضعیت امنیت ملی و منطقه‌ای وضعیت نظم و قانون در بلوچستان و کراچی نیز بررسی شد.

در این نشست وزیر کشور وضعیت امنیتی کراچی را شرح داد و تصمیم گرفته شد تا عملیات‌های هدفمند علیه اشرار در این شهر ادامه یابد.

در این جلسه علاوه بر «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش و «چوهدری نثار علی خان» وزیر کشور «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر در امور خارجه و امنیت ملی و دیگر مقامات امنیتی و نظامی حضور داشتند.

مذاکرات صلح با طالبان به خاطر مبارزات داخلی طالبان و رویکرد محتاطانه دولت نسبت به تقاضای طالبان برای آزادی زندانیان غیرنظامی، به زمان دیگری موکول شد، با این حال وزیر کشور پاکستان چند روز پیش اعلام کرد که دولت مایل به از سرگیری مذاکرات با طالبان است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول