اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر کشور افغانستان:

منطقه «یمگان» بزودی از دست طالبان آزاد می‌شود

وزیر کشور افغانستان با اشاره به آغاز رقابت‎های دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهار داشت: امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور تأمین می‎شود و رسانه‌های خارجی در زمینه ناامنی مبالغه می‌کنند.

منطقه «یمگان» بزودی از دست طالبان آزاد می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عمر داودزی» وزیر کشور افغانستان امروز (پنجشنبه) در یک نشست خبری از تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اطمینان داد.

داودزی در این نشست خبری اظهار داشت: ما در دور اول انتخابات به ملت افغانستان اطمینان دادیم که امنیت این روند را تأمین کرده و بی‎طرفی خود را حفظ کنیم که اینچنین نیز کردیم.

وی تأکید کرد که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز مسئولان وزارت کشور افغانستان بی‎طرفی خود را حفظ و امنیت را به بهترین وجه آن تأمین خواهند کرد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت که مسئولان این وزارتخانه 2 کارمند پلیس را به اتهام انجام تقلب در دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور دستگیر کرده و آن‎ها را به مراجع عدلی و قضایی معرفی کرده‎اند.

رسانه‌های خارجی مبالغه می‌کنند

وزیر کشور افغانستان تصریح کرد: رسانه‎های خارجی در مورد امنیت دور دوم انتخابات مبالغه کرده و از آن‎ها می‎خواهیم که جلو این مبالغه‎ها را بگیرند.

داودزی در ادامه افزود: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امنیت را مسئولان امنیتی تأمین کرده و نخواهند گذاشت تا امنیت این روند مختل شود.

به گفته وی، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اکثر مراکز رأی‎دهی به روی شرکت کنندگان گشایش خواهد یافت.

وزیر کشور افغانستان در ادامه گفت: ناامنی در دور اول نیز نتوانسته بود جلوی برگزاری انتخابات را بگیرد و تنها 2 مرکز به همین علت مسدود باقی ماند.

به گفته وی، در انتخابات دور اول ریاست جمهوری افغانستان 953 مرکز مسدود بود که اکثر آنها به دلیل سرمای هوا و نرسیدن تعرفه‎های انتخاباتی مسدود ماند.

منطقه یمگان به زودی به دست پلیس می‎افتد

داودزی در ادامه سخنان خود با اشاره به تصرف طالبان منطقه «یمگان» ولایت «بدخشان» در شمال این کشور به دست نیروهای طالبان اظهار داشت که این منطقه به زودی از تصرف طالبان آزاد خواهد شد.

وی افزود: روزگذشته ما نیروهای کمکی به این منطقه فرستادیم و هم‎اکنون در حال برنامه‎ریزی هستند و امکان دارد آنان تا چند ساعت دیگر این منطقه را آزاد کنند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‎ها، منطقه یمگان ولایت بدخشان هم‎اکنون تحت تصرف شبه نظامیان طالبان است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول